دهکده فرهنگی بسیج دانش‌آموزی در پارک‌های بانوان ایجاد می‌شود

سازمان بسیج دانش‌آموزی 5 برنامه برای روز دختر دارد و دهکده فرهنگی هنری پرنیان در پارک‌های بانوان یکی از برنامه‌ها است که در فصل تابستان هم ادامه دارد.
- اخبار اجتماعی -

حسنی شاملو احمدی؛ مدیر خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های روز دختر گفت: برنامه گلبرگ آفرینش با 5 زیربرنامه ویژه دانش‌آموزان دختر طراحی شده است و آن را به استان‌ها ابلاغ کردیم تا با توجه به مسائل و شرایط خود از بین آنها برای اجرا انتخاب کنند.

وی افزود: برنامه نخست "در حریم آستان" است و به مناسبت روز دختر با همراهی سازمان اوقاف، دانش‌‌آموزان دختر یک روز به عنوان خادم افتخاری بقاع متبرکه به ویژه حرم حضرت معصومه (س) فعالیت خواهند کرد، در اجرای طرح تاکید بر امامزادگان بانو است تا بیشتر برای دانش‌آموزان شناخته شوند.

شاملو احمدی با اشاره برنامه "سفیر مهر" بیان کرد: در قالب این برنامه دانش‌آموزان دختر با اهدای هدیه‌ای از صنایع دستی کشور و متنی به سه زبان عربی، انگلیسی و فارس روز دختر را به دختران سفرای خارجی که در ایران مهمان هستند تبریک می‌گویند. این برنامه با همراهی وزارت خارجه و معاون امور زنان ریاست جمهوری انجام می‌شود.

مدیر خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: برنامه سوم "اکران فیلم" در مدارس است که با فیلم اخت الرضا درباره زندگی حضرت معصومه (س)  آغاز خواهیم کرد و در ادامه با همراهی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و محموعه عمار در دوره ابتدایی فیلم ایلیا و در دوره متوسطه فیلم آپاراتچی را در مدارس اکران خواهیم کرد، در مرحله اول در هر استان 10 مدرسه برای اکران فیلم انتخاب می‌شوند تا بتوانیم در مناسبت‌های پیش رو تعداد مدارس را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برنامه چهارم با عنوان "تدارک دهکده فرهنگی و هنری پرنیان" بیان کرد: به منظور آشنایی دختران با موضوعاتی مانند حجاب و هویت دخترانه به فضاهای مخصوص بانوان نیاز داریم و پارک‌های بانوان علاوه بر ظرفیت ورزشی و تفریحی می‌توانند به نیاز ما پاسخ بدهند به گونه‌ای که در این پارک‌ها، مراکز فرهنگی و غرفه‌هایی را ایجاد خواهیم کرد تا علاوه بر بعد ورزشی و تفریحی، غنای فرهنگی به آنها بدهیم.

مدیر خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: دهکده فرهنگی پرنیان در مسیر اجرا قرار دارد و در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان تأکید بسیاری بر اجرای آن داریم، دهکده‌های فرهنگی با برنامه‌های مختلف میز کتاب نمایشگاه‌های مختلف و ارائه صنایع دستی دانش‌آموزان هنرستانی در تابستان به غنا دادن به پارک‌های بانوان و آماده کردن فضای دخترانه برای دختران فراهم کنیم.

وی گفت: پویش نامه‌ای به ریاست جمهوری با عنوان "از دختران ایران به رئیس‌جمهو" مدنظر است و دختران دانش‌آموز، به مناسبت روز دختر دغدغه‌ها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف به ویژه مشکلات آموزش و پرورش و مدارس برای رئیس جمهور می‌نویسند، نامه‌های جمع آوری شده از سراسر کشور به صورت کتابچه در می‌‌آید و ان‌شاالله رئیس جمهور لطف داشته و از نامه‌های برتر تقدیر کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار