دمشق: اتفاقات اخیر الحسکه در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای احیای داعش و ادامه اشغالگری در سوریه است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که اتفاقات اخیر الحسکه در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای احیای داعش و ادامه اشغالگری واشنگتن در خاک سوریه است.

به گزارش ذاکرنیوز ، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شب گذشته در جلسه شورای امنیت به بررسی اتفاقات اخیر در استان الحسکه و حمله تروریست‌های داعش به این منطقه پرداخت و اعلام کرد: آنچه که در شهر الحسکه طی روزهای گذشته اتفاق افتاد و این شهر شاهد حمله تروریست‌های داعش و جنایت‌های شبه نظامیان «قسد» و تخریب زیرساخت‌ها توسط جنگنده‌های آمریکایی بود، در چارچوب تلاش‌های واشنگتن برای احیای داعش و توجیه برای ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه صورت گرفت و این اتفاقات در شرایطی افتاده که درخواست‌های داخلی و بین المللی زیادی برای خروج آمریکایی‌ها از خاک سوریه مطرح شده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،بسام صباغ در جلسه شورای امنیت همچنین تاکید کرد: اتفاقات الحسکه ایجاب می‌کند که شورای امنیت عواقب این حوادث خطرناک ناشی از جنایات گروه تروریستی داعش و شبه نامیان قسد و نیروهای اشغالگر آمریکایی را بررسی کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد، آنچه که در الحسکه اتفاق افتاد مستلزم تلاش شورای امنیت برای پایان دادن به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در شمال شرق سوریه و التنف و پایان دادن به حمایت آنها از شبه نظامیان جدایی‌طلب قسد و گروه‌های تروریستی است. همچنین باید غارت ثروت‌های ملی سوریه توسط این اشغالگران متوقف شود.

وی در ادامه اشاره کرد که حملات تروریستی داعش و جنایت‌های شبه نظامیان قسد علیه افراد بی‌گناه و حملات هوایی آمریکایی‌ها که منجر به تخریب زیرساخت‌های الحسکه و کشته شدن شمار زیادی از سوری‌ها شده و هزاران خانواده را مجبور کرد تا از منازل خودشان آواره شوند همگی در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تروریست‌های داعش صورت می‌گیرد تا توجیهی برای ماندن نظامیان آمریکا در منطقه وجود داشته باشد.

ادامه سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکاییدمشق: اتحادیه اروپا حق دخالت در امور سوریه را ندارد

بسام صباغ در ادامه تاکید کرد، تلاش‌های برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر چالش‌های اساسی که سوریه با آن مواجه است و نادیده گرفتن اقدامات تجاوزکارانه‌ای که اوضاع را در این کشور تشدید می‌کند به معنای اتلاف وقت بوده و آثار فاجعه‌بار آن در زندگی همه شهروندان سوری دیده می‌شود. شورای امنیت مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی بوده و از آن می‌خواهیم که هرچه سریعتر اقدامی برای مقابله با تجاوزاتی که منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن را نقض می‌کند انجام دهد.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: امروز جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع سیاسی سوریه بود و فردا نیز جلسه‌ای درباره مسائل بشردوستانه برگزار می‌شود. چند روز قبل نیز نشستی درباره اوضاع خاورمیانه برگزار شد که طی آن برخی به طور مغرضانه به وضعیت سوریه پرداختند. اما آیا واقعاً شورای امنیت در این جلسات درباره وضعیت سوریه بحث می‌کند یا این شورا تنها تبدیل به بستری شده که برخی کشورها از طریق آن ادعاها و اتهامات بی‌اساس خود علیه سوریه را تکرار کنند؟

وی در ادامه گفت: برگزاری این جلسات چه معنایی دارد؟ چرا حتی یک جلسه اضطراری برای محکومیت تجاوزات اسرائیل به خاک سوریه و یا اقدامات متجاوزانه نیروهای آمریکایی و ترک، در شورای امنیت برگزار نمی‌شود؟ چرا شورای امنیت بیانیه‌ای در محکومیت این تجاوزات صادر نمی‌کند؛ در حالی که همه این موارد نقض اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور سازمان ملل متحد است. افکار عمومی جهان باید در برابر منشور سازمان ملل مسئولیت‌پذیر بوده و با تهدیدهایی که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به چالش می‌کشد برخورد کنند.

این مسئول سوری در ادامه بر لزوم اقدام شورای امنیت برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه با جولان اشغالی و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در این منطقه و توقف برنامه‌های شهرک سازی صهیونیست‌ها در جولان تاکید کرد.

وی همچنین از شورای امنیت خواست تا تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و اقدامات ترکیه و حمایت آن از تروریسم و گسترش هرج و مرج و ویرانی و غارت منابع اقتصادی سوری‌ها را متوقف کند.

صباغ در پایان بر تعهد سوریه به راه حل سیاسی مبتنی بر گفتگوی ملی سوری- سوری برای پاسخ به خواسته‌های مردم در راستای تعهد کامل به حاکمیت و استقلال و وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و اعلام کرد که دمشق مشتاق برگزاری هفتمین دور نشست‌ها برای بحث درباره قانون اساسی است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار