دفع حمله شورشیان مورد حمایت ترکیه و بازداشت ۲ داعشی توسط کردهای سوریه

نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که حمله گروه‌های مخالف سوری وابسته به ترکیه به مسیر بین‌المللی ام۴ واقع در شمال این کشور را ناکام گذاشتند.

به گزارش ذاکرنیوز، به نقل از سایت "sdf-press.com"، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ما حمله زمینی و توپخانه‌ای و عملیات نفوذ اشغالگران ترکیه‌ای و مزدوران آنها به روستای الدبس واقع در مسیر بین‌المللی ام۴ در شمال غرب شهر عین عیسی را دفع کردند.


طبق این بیانیه، گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه و خودروهای زرهی آنها ساعت ۳:۴۵ بامداد امروز به روستای الدبس و مسیر بین‌المللی ام۴ حمله کردند، در ادامه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف شکل گرفتند که برای بیش از دو ساعت ادامه داشتند و نیروهای قسد توانستند این حمله را دفع کرده، ده‌ها شبه‌نظامی را از پا درآورده و خودروهای نظامی آنها را منهدم کنند.  


قسد در پایان نیز گزارش داد: حمله توپخانه‌ای ترکیه و یورش گروه‌های مسلح وابسته به آن به منطقه موجب کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن چهار تن دیگر شد و زخمی‌ها به مراکز درمانی شهر رقه منتقل شدند.


همچنین قسد امروز اعلام کرد، در اثر عملیات امنیتی با حمایت ائتلاف بین‌المللی دو عضو داعش را در شهر حسکه بازداشت کرده است.


قسد افزود، دو عضو داعش قبلا در طرح‌ریزی حملات و اجرای آنها علیه نیروهای نظامی و امنیتی در مناطق مختلف حسکه و حومه آن شرکت داشتند.


این گروه مورد حمایت آمریکا ادامه داد: عملیات طبق داده‌های اطلاعاتی دقیق در محله البومعیش در شهر حسکه انجام گرفت. در این عملیات تعدادی سلاح و تجهیزات و برخی اسناد کشف شد.


قسد تاکید کرد، این عملیات در چارچوب تلاش‌های مستمر برای کنترل امنیت و ثبات در شهرهای شمال و شرق سوریه انجام گرفت.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار