دعوت استاندار فارس از سرمایه‌گذاران برای احداث تصفیه‌خانه‌

استاندار فارس اعتبارات دولتی برای احداث و گسترش تصفیه خانه‌ها را محدود دانست و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود و سرمایه گذاری در این طرح‌ها دعوت کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید از تفصیه خانه شماره 2 فاضلاب شیراز اظهارداشت: اعتبارات دولتی برای احداث و گسترش تصفیه خانه‌ها محدود است، لذا ضرورت دارد که سرمایه گذاران بخش خصوصی به این مقوله ورود کنند.

وی با اشاره امکان استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها برای صنعت و فضای سبز ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شماره یک و 2 شیراز و تصفیه خانه شماره یک شهر صدرا حدود 65 میلیون مترمکعب در سال است که قابلیت افزایش تا 180 میلیون متر مکعب را دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهارکرد: درختکاری و جنگل‌کاری از صنایع جدید و مورد استفاده در دنیا است که علاوه بر اینکه به طراوت شهر کمک می‌کند، با توجه به اینکه آبیاری آن به وسیله پساب انجام می‌شود از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

ایمانیه گفت: به منظور بررسی امکان استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها برای آبیاری درختان مثمر و غیر مثمر، آبفای شیراز و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از روش‌های علمی این امکان را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز نیز احداث تصفیه خانه‌های لوکال و موضعی در برخی نقاط شهر را در دستور کار دارد.

استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه برای احداث فاز 2 تصفیه خانه شماره 2 شیراز پیمانکار انتخاب شده، امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه همزمان با سفر دوم هیئت دولت به فارس آغاز شود.

ایمانیه، شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز را در اولویت استفاده از پساب فاضلاب این شهر دانست و افزود: با توجه به این که قسمتی از آب آشامیدنی شهر شیراز از سد درودزن تامین می‌شود، با افتتاح خط دوم انتقال آب از این سد، بهره برداری از چاه‌های تامین کننده آب آشامیدنی نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به همجواری تصفیه خانه شماره 2 شیراز با شهرک صنعتی شیراز بیان کرد: یکی از روش‌های توسعه شهرک‌های صنعتی بحث زیرساخت‌های آن از جمله برق و آب است که در بحث آب تلاش می‌شود با استفاده از پساب، مشکل توسعه این شهرک‌ها حل شود.

استاندار فارس ادامه داد: در بحث تامین برق نیز با سرمایه گذاری مشترک شهرک‌های صنعتی استان، مناطق ویژه به خصوص منطقه ویژه اقتصادی شیراز و وزارت نیرو، نسبت به احداث نیروگاه‌های تا ظرفیت حداقل هزار مگاوات اقدام خواهیم کرد تا مساله تامین برق مانعی برای توسعه صنایع نشود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار