دشمن بیشترین ضربه‌ها را به واسطه افراد بی‌بصیرت به کشور وارد کرده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن بیشترین ضربه‌ها را به واسطه افراد ناآگاه و بی‌بصیرت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کرده است.

 به گزارش ذاکرنیوز، آیت‌الله عبادی ظهر امروز در دیدار با مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: اگر در فرایند تعلیم و تربیت بر مبنای اندیشه‌های امام راحل(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کردیم، شاهد مشکلات تربیتی امروز جامعه نبودیم.

وی بر ضرورت تداوم سیاست‌ها در چارچوب اسلام و انقلاب تأکید کرد و گفت: دشمن بیشترین ضربه‌ها را به واسطه افراد ناآگاه و بی‌بصیرت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، بر افزودن واحدهای درسی مستقل بر حسب نیاز دانش‌آموزان در راستای بصیرت‌افزایی ایشان تأکید و بیان کرد: بصیرت‌افزایی و افزایش سطح دانش دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف لازمه پیروزی در مقابل تبلیغات، تهدیدات و توطئه‌های مهندسی شده دشمنان اسلام و انقلاب است.

لزوم همکاری و مشارکت روحانیت با آموزش و پرورش در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: از شش ساحت سند تحول، سه ساحت اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی به صورت مستقیم با اقدامات و برنامه‌های کمیته همکاری‌ها مرتبط است.

موسوی‌نژاد افزود: نهاد تعلیم و تربیت یک دستگاه اجتماعی است که به دلیل ماهیت وجودی خود، با همه بخش‌های جامعه ارتباط دارد از این منظر جامعه روحانیت، صاحب‌نظران و نخبگان تعلیم و تربیت باید که در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی مشارکت داشته باشند.

وی از کمیته همکاری‌ حوزه‌های علمیه و مدارس به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت ارزشمند در راستای تربیت دینی دانش‌آموزان و نهادینه‌سازی تربیت دینی در مدارس یاد کرد و افزود: مهمترین هدف کمیته این است که از ظرفیت حوزه‌های علمیه، دستگاه‌ها و نهادهای تبلیغی و دینی، در راستای هویت بخشی دینی و اسلامی به دانش آموزان استفاده کند.

رشد 5 برابری مبلغین طرح امین در مدارس کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: فعالیت‌های تربیتی، باید در طول زندگی دانش آموزان و بر اساس‌های نیازهای مادی و معنوی ایشان جریان داشته باشد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد از علما و روحانیت به عنوان مروجان معارف والای اسلامی و قرآنی در شریان‌های جامعه یاد کرد و گفت: علمای دین و جامعه روحانیت همواره در طول تاریخ در کنار آموزش و پرورش دینی افراد جامعه ملجأ و پشتیبان مردم، مظلومان، درماندگان و محرومان بوده و هستند.

وی با بیان اینکه اولویت بخشی به آموزش صرف و غفلت از تزکیه و تربیت در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در مدارس خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد عنوان کرد: خارج شدن فعالیت ستاد همکاری‌ها از قالب تفاهم نامه‌ای و توجه به رویکرد برنامه محوری، رویداد مبارکی در راستای توجه به امر تزکیه دانش آموزان و تربیت دینی ایشان است.

دبیر ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، با اشاره به اجرای چندین طرح تبلیغی نظیر اجرای طرح امین در مدارس کشور، اذعان داشت: در سایه توجه دولت سیزدهم، مجلس انقلابی و اهتمام حوزه‌های علمیه، به امر تعلیم و تربیت اسلامی، دینی و ایرانی دانش آموزان دختر و پسر این کهن سرزمین اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سند تحول بنیادین، امسال مبلغین طرح امین در مدارس کشور رشد 5 برابری داشت.

نیکزاد از تقویت معرفت و شناخت دانش آموزان نسبت به معارف دینی، علما و مراجع دین به عنوان ضروری‌ترین نیاز نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: دشمن برای به انحراف کشاندن نسل آینده ساز انقلاب اسلامی به دنبال مسخ هویت دینی، اعتقادی و باورهای ارزشی آنان است و تنها راه تحقق این توطئه‌ها را ایجاد اختلال در فرایند تعلیم و تربیت می‌‌بیند.

وی تصریح کرد: خادمین نظام تعلیم و تربیت، چه در لباس روحانیت و چه معلمان بصیر و انقلابی باید هوشیار بوده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در راستای تبیین ارزش‌ها و واقعیت‌ها در بین دانش آموزان حرکت کرده و در مسیر خنثی سازی توطئه‌های شوم دشمنان قدم بردارند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار