دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه اول جهان در استنادات علمی تایمز را کسب کرد

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲ رتبه اول جهان در استنادات علمی و رتبه اول دانشگاه‌های ایران را در تمامی زمینه ها کسب کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، یدالله  زارع زاده ضمن تبریک به جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: رتبه بندی دانشگاه‌های جهان توسط مؤسسه آموزش عالی تایمز برای سال 2022 انتشار یافت  که در آن بار دیگر دانشگاه‌های ایران خوش  درخشیدند.


وی افزود: نتایج این رتبه بندی بر اساس 13 شاخص عملکردی دانشگاه ها در چهار حوزه آموزش، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی است.


 مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اظهار رضایت از کسب رتبه 400-351 جهان و رتبه اول ایران برای دومین سال پیاپی توسط دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان (مشترک با دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل و علوم پزشکی مازندران) این مقام را نتیجه تلاش همکاران و روحیه علم باوری و اعتماد به توانمندی‌های داخلی عنوان کرد.


دکتر زارع زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه استنادات با کسب 100  امتیاز در رده اول دانشگاه های جهان (مشترک با چند کشور دیگر) قرار گرفت، افزود: بررسی استنادات توسط خود تایمز و مستقل از اطلاعات ارسالی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.


 وی کسب این رتبه را ناشی از توزیع جهانی علم و شکسته شدن انحصار دانش توسط دانشگاههای برزگ جهان برشمرد و آن را سر آغاز فصلی جدید در پیشرفت و توسعه کشور تلقی کرد.


 لازم به ذکر است که‌ دانشگاه های برتر جهان مانند استنفورد با کسب 99.9 درصد امتیازات، MIT با کسب 99.7 درصد و هاروارد با 99.2 درصد امتیازات در رده های بعد از این دانشگاه جوان  ایرانی قرار گرفتند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار