دانش هسته‌ای باید در اختیار تمام کشور‌ها باشد

معاون سازمان انرژی اتمی در حاشیه افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند.

سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند، این کنفرانس با این رویکرد دارد برگزار می‌شود و پیش بینی ما است که بتوانیم بخش مهمی از این یافته‌ها را به نحوی حمایت کنیم که به سمت حل مشکلات مردم و نیاز جامعه کشور حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه رادیوداروها امروز یکی از مسائل مهم هستند، افزود: ما امروز این ادعا را داریم در دنیا که یکی از کشور‌های بزرگ تولیدکننده هستیم هم در بعد دارو‌های درمانی، هم تشخیصی و هم تسکینی. 

شیرمردی ادامه داد: امروز جایگاه ما جایگاه بسیار ارزنده‌ای است و در حوزه صادرات هم ورود پیدا کردیم. انشالله بتوانیم علاوه بر تامین نیاز‌های داخل به کشور‌های همسایه هم در این خصوص کمک کنیم.

وی گفت: ما کشوری هستیم که از روز اول فعالیت‌های هسته‌ای اعلام کردیم که این امادگی وجود دارد که از هر کشوری که علاقمند به انجام فعالیت‌های علمی و فعالیت‌های هسته‌ای با جمهوری اسلامی است حمایت کرده و استقبال می‌کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نگاه ما از تولید دانش کمک به بشریت است، تصریح کرد: قطعا این انحصارگری را که امروز در بخش علمی به خصوص در علوم و فناوری‌های راهبردی وجود دارد، قبول نداریم و معتقدیم بایستی همچنان انحصارشکنی که در حوزه علمی وجود دارد این دانش در اختیار بقیه کشور‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل قرار گیرد تا بتواند بخشی از نیاز‌های کشورشان از بعد انرژی، امنیت غذایی، ارتقای سلامت و مسائل مربوط به محیط زیست را بتواند حل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار