داستان تکراری نبود کارتخوان در مطب پزشکان زنجانی / رئیس نظام پزشکی: مطلع هستیم ولی مدارا می‌کنیم

علی‌رغم اخطارهای زیادی که به پزشکان جهت نصب دستگاه کارتخوان داده شده ولی متاسفانه همچنان برخی از پزشکان در سطح شهر زنجان تمایلی به استفاده از کارتخوان ندارند و به نوعی از دادن مالیات فرار می‌کنند.

به گزارش ذاکرنیوز، داستان تکراری نبود کارتخوان‌ در مطب‌های پزشکان همچنان در زنجان به قوت خود باقی است و همچنان هیچگونه برخوردی توسط دستگاه‌های نظارتی با این معضل نمی‌شود. در واقع برخی از پزشکان برای فرار مالیاتی تمایلی به نصب کارتخوان در مطب‌ها ندارند و از مریضان پول نقد می‌گیرند؛ در واقع این کار آن‌ها به نوعی فرار مالیاتی و تخلف محسوب می‌شود و با این روش تمایلی از پرداخت مالیات برای رشد و آبادانی کشور فرار می‌کنند.

در زنجان به وفور دیده می‌شود که در مطب‌ پزشکان دستگاه کارتخوانی وجود ندارد و از مریضان یا پول نقد دریافت می‌شود و یا به طور دستی شماره کارت داده می‌شود تا مریضان، اینترنتی پول ویزیت را به حساب پزشکان واریز کنند. حال سوال این است تا کی روند فرار مالیاتی این پزشکان ادامه خواهد داشت و آیا دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ای برای برخورد با این پزشکان دارند؟

محمد مَحرمی رئیس نظام پزشکی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه برخی از پزشکان برای فرار مالیاتی از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند. البته تا چند سال پیش این موضوع زیاد بود ولی این روزها وضعیت بهتر شده است. اما قبول داریم اندک پزشکانی در زنجان هستند که از نصب دستگاه کارتخوان خودداری می‌کنند و به تذکرات و اخطارات لازم شده توجهی ندارند.

 وی ادامه داد: البته لیست پزشکان متخلف احصا شده و برخورد با آن‌‌ها جز اولویت‌های اصلی ماست؛ قانون برای همه یکی است و همه موظف هستند که قانون را اجرا کنند.

رئیس نظام پزشکی زنجان عنوان کرد: ما در زنجان با کمبود پزشک در برخی از حوزه‌ها مواجه هستیم؛ به عنوان مثال در حوزه جراح زنان با کمبود پزشک مواجه هستیم و دقیقاً یک جراح هم بیشتر وجود ندارد؛ جالب است همان جراح تمایلی به نصب کارتخوان ندارد و به نوعی از این جایگاه خود سو استفاده می‌کند چون می‌داند اگر مطب او پلمپ شود قطعاً بسیاری از مریضان در زنجان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: دلیل اصلی مدارای ما با همان جراح هم همین است چرا که نمی‌خواهیم مراجعه کنندگان را با مشکل مواجه کنیم. البته به اندازه کافی با آن پزشکان مدارا شده و به زودی با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

از سوی دیگر مصطفی محمدی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رابطه با این موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه پزشکانی که تحت نظر دانشگاه فعالیت می‌کنند از دستگاه کارتخوان بهره‌مند هستند و تخلف برخی از پزشکان در رابطه با نصب دستگاه کارتخوان به دانشگاه مربوط نیست.

وی افزود: نظام پزشکی استان زنجان باید پاسخگوی عدم نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌ها باشد. البته قبول داریم این موضوع تبدیل به معضل بزرگی در جامعه شده و برخی از پزشکان راضی نیستند از دستگاه کارتخوان استفاده کنند. در هر صورت این نظام پزشکی است که باید با پزشکان متخلف برخورد کند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار