خلاقیت، ملاک اهدای جایزۀ «زاون»

دبیر جایزه «زاون» با بیان توضیحی کوتاه دربارۀ پیشینۀ این جایزه، اعضای هیئت‌داوران آن را معرفی کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، سیاوش گلشیری، دبیر جایزه «زاون» به ایسنا گفت: جایزه «زاون» برای گرامیداشت یاد زاون قوکاسیان، منتقد، مدرس و فیلم‌ساز اصفهانی از سال ۱۳۹۷ در سی و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شکل گرفت.


وی ادامه داد: زاون قوکاسیان روحیه‌ای حمایتگرانه داشت به همین دلیل هم در چهار دوره‌ای که تا کنون این جایزه اهداشده، شاگردان او امر داوری آثار را بر عهده داشته‌اند.


دبیر جایزه زاون یادآور شد: این جایزه در دوره اول به فیلم «ضربه‌فنی»، در دوره دوم به فیلم «جادوگر کوچک» در بخش بین‌الملل و در دوره سوم نیز به فیلم «خورشید» اهدا شد.


گلشیری، خلاقیت را  مهم‌ترین مؤلفه هیئت‌داوران این جایزه ‌در سی و چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: امسال در روند انتخاب اثر برتر، هیئت‌داوران بر مؤلفه‌هایی همچون ایده خلاقانه، به‌روز بودن موضوع، چگونگی ارتباط با جهان کودک و پرداخت هنرمندانه متمرکزند.


دبیر جایزه زاون که به همراه عطیه زارع و زهرا نیازی، دو تن از مستندسازان اصفهان، اعضای هیئت‌داوران این جایزه را تشکیل می‌دهند، خبر داد: در این دوره، جایزه «زاون» به بخش فیلم‌های ویدئویی و بلند سینمای ایران اختصاص دارد و ما پس از تماشا و بررسی فیلم‌ها در شب اختتامیۀ سی و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان این جایزه را به یک اثر اهدا خواهیم کرد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار