خبر خوش مالیاتی برای فعالان اقتصادی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: رایزنی‌های انجام شده با کارگروه رفع موانع تولید استانداری هرمزگان، امکان بهره‌مندی معافیت مالیات بر ارزش افزوده را برای فعالان اقتصادی این جزیره فراهم کرد.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: تمام شرکت‌های فعال جزیره قشم ذیل ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 که گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه آزاد قشم آنها را مشمول این ماده قانونی نمی‌دانست با انجام این رایزنی‌ها، مشمول معافیت قانون مذکور شدند و از پرداخت‌ مالیات برارزش افزوده معاف هستند.

وی ادامه داد: براساس ماده 9 قانون مالیات برارزش افزوده کشور، حدود 10 گروه از شرکت‌های تولیدی اعم از دانش بنیان و غیره که با استفاده از مواد اولیه، محصولات خود را تولید می‌کنند از پرداخت 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه چند شرکت تولیدی قشم به تازگی از این‌ معافیت استفاده کرده‌اند، افزود: این شرکت‌ها با قرار گرفتن در گروه 3 ماده 9 قانون معافیت برارزش افزوده توانستند با تولید کود و سم گیاهی از جلبک و ماهی که در صنایع کشاورزی کاربرد دارد، از پرداخت مالیات برارزش افزوده معاف شوند.

صابری گفت: همان گونه که این شرکت‌ها موفق به معافیت مالیاتی برارزش افزوده شدند، بقیه شرکت‌های فعال در شهرک‌های صنعتی قشم که در گروه محصولات ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار دارند هم‌ می‌توانند با استفاده از مواد اولیه داخلی، از مزایای قانونی این معافیت بهره‌مند شوند.

وی شمار شرکت‌های فعال در مناطق صنعتی قشم را 230 شرکت در سه شهرک صنعتی با 6 هزار و 300 نیروی کار اعلام کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار