حمله پهپادی ارتش یمن به جنوب عربستان

تهران – ایرنا – سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از حمله پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به یک هدف مهم نظامی در فرودگاه بین المللی أبها در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا به نقل از المسیره یمن، یحیی سریع گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف کی -۲» یک هدف مهم نظامی در فرودگاه بین المللی أبها را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این حمله پهپادی در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی به خاک یمن و ادامه محاصره کشور ما انجام گرفت.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن یکشنبه شب نیز با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف کی -۲» پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط واقع در جنوب یمن هدف قرار داده بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار