حمایت بیمه سلامت از زوجین نابارور زنجان

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان از ارائه یک هزار و 600 خدمت سرپایی و بستری به زوجین نابارور در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد.

 به گزارش ذاکرنیوز، سعید کرمی‌ زنجانی در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان، در خصوص اقدامات بیمه سلامت در موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار داشت: خدمات ناباروری از اواخر سال 1400 مورد تعهد بیمه‌ها قرار گرفت و در حال حاضر 56 خدمت آزمایشگاهی، هفت خدمت تصویربرداری و 25 خدمت جراحی به زوجین نابارور ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: 63 قلم دارو و 28 قلم تجهیزات نیز با سهم 90 درصدی در تعهدات سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و در خصوص رعایت نظام ارجاع برای بیمه‌شدگان روستایی نیز تسهیل‌گری شد و بیمه‌های پایه تعهدات را در این زمینه انجام دادند؛ پوشش بیمه‌ای 90 درصد هزینه‌های خدمات تخصصی کمک باروری شامل خدمات میکرواینجکشن، لقاح داخل رحمی، انتقال جنین فریز شده و IVF با تعرفه دولتی در مراکز درمانی دولتی و 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز خصوصی، خیریه و دولتی غیردانشگاهی بخش دیگر اقدامات بیمه سلامت در زمینه حمایت از زوجین نابارور است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به زوجین نابارور نیز عملیاتی شده است، بیان کرد: بیمه‌شدگانی که مباردت به درمان داشتند توانستند از وام 50 میلیون تومانی بهره‌مند شوند و ارائه خدمت به زوج نابارور نیز تا سن 49 سال افزایش یافته است.

کرمی‌ زنجانی گفت: تا پایان 1401 توانستیم یک هزار و 500 خدمت سرپایی و 173 خدمت در بخش درمانی و بستری ارائه دهیم و علاوه بر این پوشش بیمه برای مادران فاقد بیمه با انجام آزمون وسع عملیاتی شد؛ لازم به ذکر است در سال گذشته یک میلیارد و 944 میلیون ریال برای درمان زوجین نابارور از سوی بیمه سلامت پرداخت شد.

این مسئول در پایان گریزی به بخشی از حمایت‌های این سازمان از زوجین نابارور زد و مطرح کرد: حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان‌های بیمه‌گر، افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و تسهیل فرآیند ارائه خدمات کمک باروری در سطوح مختلف جامعه، تسهیل فرآیند دسترسی به این خدمات برای بیماران، افزایش نرخ رشد جمعیت و عملیاتی شدن سیاست‌های جمعیتی بالادستی، برقراری دسترسی عادلانه به خدمات ناباروری و کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری از مهم‌ترین اقدامات است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار