وزارت خارجه سوریه:

حمایت آمریکا و غرب عامل تداوم جنایات تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها است

وزارت خارجه سوریه با حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، جنایات روزافزون این رژیم به ویژه حمله به اردوگاه جنین را محکوم کرد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از الشروق، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین طی هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته و آخرین آنها، یورش به اردوگاه جنین است که به شهادت و مجروحیت ده‌ها فلسطینی منجر شد.


در ادامه این بیانیه آمده است: اردوگاه جنین به خودی خود سمبل ایستادگی ملت فلسطین است و نشانه‌های ویرانی و تخریب به دست اشغالگران صهیونیست را در خود دارد.


در این بیانیه تاکید شده است: تداوم حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین المللی توسط این رژیم در فلسطین اشغالی، چیزی جز عامل تشویق برای ادامه دادن این مسیر نژادپرستانه نیست.


وزارت خارجه سوریه تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به نیروهای مبارز و مجاهد فلسطینی که در نبرد با دشمن صهیونیستی ایستادگی کرده‌اند، درود فرستاد.


این وزارتخانه اعلام کرد: ما مطمئن هستیم که نتیجه این تجاوزات، پایبندی بیشتر ملت فلسطین به حقوق خود و در رأس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس است.


وزارت خارجه سوریه پیشتر نیز با اعلام حمایت از ساکنان جولان اشغالی در برابر طرح‌های اشغالگران در این منطقه تاکید کرد که جولان، سوری، عربی و بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه است.


این وزارتخانه اعلام کرد که تعرض وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به مردم سوریه در جولان اشغالی سوریه، ادامه سیاست‌های خصمانه اسرائیل و جنایت‌های این رژیم است که نقض آشکار قوانین انسانی، بین‌المللی و حقوق بشری و نقض منشور سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.


این بیانیه در حمایت از مواضع ساکنان جولان اشغالی و مخالفت آنها با طرح‌های اشغالگر صهیونیستی برای غصب هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه به بهانه نصب توربین‌های بادی صادر شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار