جورج قرداحی: لبنان در معرض یک توطئه بزرگ قرار دارد

جورج قرداحی ضمن تاکید بر اینکه به اعتراف خودِ مقامات سعودی مشکل عربستان با لبنان بسیار فراتر از اظهارات وی درباره جنگ یمن است هشدار داد که لبنان در معرض یک توطئه بزرگ قرار دارد.

به گزارش ذاکرنیوز ، «جورج قرداحی» وزیر رسانه در لبنان در واکنش جدید خود نسبت به حواشی  و بحران ایجاد شده توسط عربستان ضد لبنان به دلیل انتشار اظهارات وی درباره انتقاد از جنگ یمن اظهار داشت، دولت لبنان از بدو تشکیل آن تاکنون در معرض یک کمپین باطل از درون و بیرون قرار گرفته است. برخی طرف‌های داخلی و خارجی دولت را متهم می‌کنند که دولت حزب الله است؛ اما در واقع اصلا اینگونه نیست بلکه این دولت متعلق به کل لبنان است و از زمان تشکیل تا این لحظه، شاهد مسیر دشواری بوده است.  همه ما خوشبین هستیم که این دولت، دولت نجات خواهد بود.

به نوشته وبسایت النشره، جورج قرداحی در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که من دلیل اخلال در کار دولت و تعطیلی آن نیستم . وزیر خارجه عربستان  حداقل دوبار تکرار کرد، بحران این کشور با لبنان بسیار بزرگتر از اظهارات وزیر رسانه لبنان است و مشکل عربستان به حضور حزب الله در لبنان بر می‌گردد. این چیزی است که مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس بارها تکرار کرده‌اند.

وی تصریح کرد، اکنون افکار عمومی به دو قسمت تقسیم می‌شود: برخی موضع من را صحیح می‌دانند و این موضع مربوط به حاکمیت و استقلال و آزادی بیان است  و برخی دیگر نیز مرا مورد هجمه قرار می‌دهند.  من از همان ابتدا به «نجیب میقاتی» نخست وزیر کشور گفتم که به دنبال پست و مقام نیستم؛ اما بسیاری از من می‌خواهند که تسلیم نشوم، چرا که این امر به حاکمیت لبنان مربوط می‌شود.

 وی تاکید کرد، من هم چنین تحت دو گونه فشار از سوی افکار عمومی لبنان قرار دارم:  در یک سو اکثریت لبنان هستند که از من می‌خواهند استعفا نکنم و از سوی دیگر فشارهایی از جانب برخی وجود دارد که از من می‌خواهند استعفا بدهم.  اما من گفتم اگر تضمینی وجود داشته باشد که استعفای من به احیای فوری روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و توقف کمپین دیوانه وار ضد دولت نجیب میقاتی منجر شود، بلافاصله استعفای خودم را روی میز کابینه خواهم گذاشت تا دولت درباره آن تصمیم گیری کند.

جورج قرداحی در ادامه افزود، من به دنبال پست و مقام نیستم. اما بسیار ناراحتم از اینکه برخی از وزرا از من می‌خواهند استعفا کنم؛ آن هم با وجود اینکه میدانند من گناهی مرتکب نشده و حرف اشتباهی نزده‌ام. به ویژه اینکه سخنان من در آن مصاحبه مربوط به دو ماه قبل از انتصاب به پست وزارتی لبنان بوده است. ما این دولت را به عنوان دولت همبستگی تشکیل دادیم. بنابراین من از همه اعضای دولت پرسیدم آیا من اشتباهی مرتکب شدم؟ آنها گفتند نه! سپس پرسیدم چرا  از من دفاع نکردید؟

وزیر رسانه لبنان در ادامه اظهار داشت، هر کسی محاسبات خود را دارد و هر سیاستمداری از هر حزب و فرقه‌ای باید شجاعت داشته باشد و در کنار حقیقت و آزادی بیان بایستد.  آنچه که برای من اتفاق افتاده صرفاً به دلیل یک بهانه است و سخنان صریح وزیر خارجه عربستان این موضوع را اثبات می‌کند.  من بسیار ناراحت هستم؛ چرا که لبنان بنا به دلایلی که بعدا توضیح خواهم داد در معرض یک توطئه بزرگ قرار دارد.

وی درباره اتحاد خود با «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده تاکید کرد که او از نزدیکان من است و هجمه‌ای که ضد او شکل گرفته نیز به همین دلیل است.  من از ابتدای آغاز بحران روابط لبنان و  کشورهای حوزه خلیج فارس به سلیمان فرنجیه گفتم که استعفا کنم؛ اما او  معتقد بود که من در رابطه با عربستان یا هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس اشتباهی مرتکب نشده‌ام  و من در زمان مصاحبه نمی‌دانستم که قرار است وزیر بشوم.

جورج قرداحی تاکید کرد، من  نمی‌دانستم که اظهارات من باعث ایجاد این هیاهو و سوء استفاده ضد لبنان می‌شود. من چیزی نگفتم که هیچ طرفی را تحت تاثیر قرار دهد و با همه صداقت، خواستار توقف جنگ در یمن بودم. اما در این مدت دریافتم که وضعیت برخی رسانه‌ها در لبنان تا چه اندازه تأسف آور است.

«جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، تاکید کرده بود که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار عربستان اقدام به تحریم ملت لبنان و قطع روابط خود با این کشور کردند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار