مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل:

جهاد تبیین تکلیف اساتید حوزه‌های علمیه است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل نقش بصیرتی و حضور در عرصه‌های جهاد تبیین را از وظایف اساتید حوزه‌های علمیه خواهران دانست.

 به گزارش ذاکرنیوز، حجت‌الاسلام رسول خواسته پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با استادان و کادر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد، مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده برای این نهاد مقدس، حوزه علمیه بانوان باید به عنوان مرجع علمی در مباحث زن و خانواده در سطح جامعه شناخته شود.


وی استادان را رکن اساسی مدارس علمیه خواهران دانست و تصریح کرد: این قشر ارزشی از جایگاه ویژه علمی و معنوی در نزد طلاب برخوردار هستند بنابراین باید نگاه تربیتی، مادرانه و دلسوزانه به طلاب داشته باشند تا طلبه‌ها به مرحله رشد و بالندگی برسند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: رشد و پیشرفت طلاب باید زیر نظر استاد، به صورت هدفمند و بر اساس استعدادشان باشد تا طلبه بعد از فارغ‌التحصیلی با تخصص و قدرت علمی مضاعف در محافل و مراکز علمی و عرصه‌های مختلف تبلیغی فعالیت کند.


حجت‌الاسلام خواسته افزود: در کنار رشد طلاب، استادان هم باید در همه جوانب علمی، معنوی و تبلیغی به بالندگی و پویایی برسند در غیر این صورت دچار روزمرگی و دلزدگی خواهند شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ شناختی وظیفه بانوان طلبه بیش از پیش سنگین بوده و نقش بصیرتی و حضور در عرصه‌های جهاد تبیین از وظایف اصلی استادان و مبلغان خواهر است.


مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و استادان و کادر این مجموعه به خوبی نقش خود را در میان طلاب و جامعه عملی کرده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار