جنگ امروز هویت ملی و مذهبی ما را نشانه رفته‌است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جنگ امروز هویت ملی و مذهبی ما را نشانه رفته و افکار و ذهن‌ها را درگیر می‌کند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: در این جنگ، دشمنان جوان را به جای اینکه در مسیر برنامه‌های دینی و اعتقادی باشند، در مسیر دیگری سوق می‌دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جامعه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام عنوان  کرد: خانواده شهدا و ایثارگران باید برای جامعه متدین ما الگو بوده و بر آنان تأثیر گذار باشند.

امام جمعه قم با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای تأثیرگذاری بر روی فرزندان شهدا گفت:‌یکی از اهداف اصلی دشمنان رفتن سراغ خانواده‌هایی است که با انقلاب گره خورده‌اند و تمام هستی و دارایی خود را برای حفظ این انقلاب فدا کرده‌اند تا بتواند نگاه آنان را نسبت به انقلاب تغییر دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در کنار کار بزرگ خدمت رسانی مادی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، باید این عزیزان که صاحبان این انقلاب هستند، در جریان رویداد‌های کشور و نقشه‌های دشمن قرار گیرند تا در فتنه‌ها سنگربان این انقلاب باشند نه اینکه خود نیز تحت تأثیر این فتنه‌ها قرار گیرند.

او در ادامه گفت: وظیفه همه ما تکریم و تسهیل مشکلات زندگی خانواده شهدا و ایثارگران است و دولت محترم و بنیاد شهید نیز برای تحقق این مسئله در تلاش‌اند؛ اما میان آنچه که هست و آنچه که باید باشد فاصله وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم صیانت فرهنگی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیان داشت: صیانت از خانواده شهدا، صیانت از خون شهداست و هر قدمی که در جهت رضایتمندی خانواده شهدا بر می‌دارید مشمول دعای شهدا می‌شوید و زندگی شما پر از خیر و برکت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این سازمان در سال گذشته ارائه کرد.

بیش از ۲۲ هزار مورد سرکشی از خانواده‌های شهدا، حدود ۲۵ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، اردو‌های سیاحتی و زیارتی، ۱۷۲۰ مراسم و یادواره، اعطای ۶۹ میلیارد تومان وام ضروری، اعطای ۶۹۰ میلیارد تومان وام مسکن، واگذاری زمین به حدود ۲ هزار نفر از جامعه ایثار گری و احراز پرونده جانبازی بیش از هزار نفر، از سر فصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار