جنبش نجباء: تبانی آمریکا و داعش را اطلاع داده بودیم

«نصر الشمری» سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء روز یکشنبه در پیامی اعلام کرد که پیش از این بارها اطلاعاتی دقیق در مورد لزوم پاکسازی پناهگاه‌های ایجاد شده از سوی آمریکا برای داعش و مناطقی که در آن تحرک دارند، به دولت و نهادهای مسوول ارسال شده بود.

الشمری در این پیام که در کانال خبری نجبا منتشر شده با اشاره به اینکه گاهی فشارهای آمریکا و در برخی موارد اهمال و کم‌کاری مسوولان موجب نادیده گرفتن این اطلاعات شده، اظهار کرد که هزینه این بی‌اعتنایی، شهادت ده‌ها تن از مجاهدان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق بود.


وی افزود که اشغالگران آمریکایی هرگاه احساس می‌کنند که خروج حتمی‌شان از عراق نزدیک شده است، پرونده تروریسم را فعال می‌کنند؛ مساله‌ای که پیش‌تر نیز از آن برای تهدید سوء استفاده شده بود.


 سخنگوی نجباء این شیوه‌ حیله‌گرانه را برای مردم عراق بسیار روشن خواند و گفت که همه جانفشانی‌ها و فداکاری‌هایی که نیروهای امنیتی عراق و مجاهدان الحشد الشعبی از خود نشان می‌دهند، با تمام شجاعت و اراده برای سرزمین عزیزشان است.


الشمری دولت عراق و پارلمان این کشور را مسوول خون‌های ریخته ‌شده اخیر دانست و تاکید کرد که ضعف و ناتوانی آن‌ها در قبال اراده استکباری آمریکا و همچنین تفرقه و مشغولیت آن‌ها به غنایم سیاسی و منافع شخصی، دولت و پارلمان را از توجه به امنیت عراق و خون ملت بازداشته است.


 وی بیان کرد که وعده شکست آمریکا و فرار آن از عراق بسیار نزدیک بوده و نشانه‌های زوال و فروپاشی دشمن پدیدار شده است؛ به ‌واسطه این دستاورد، همه دست‌نشانده‌های آمریکا نیز از عرصه محو می‌شوند و عراقی آزاد و عزیز به‌ جای خواهد ماند.


عناصر پراکنده گروه تروریستی داعش در طول دو روز گذشته در مناطق مختلفی از عراق دست به تحرکات تروریستی تازه زدند که مهمترین این تحرکات در استان «صلاح‌الدین» در جمعه شب گذشته اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن ۱۱ نیروی «الحشدالشعبی» و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.
این گروه تروریستی در همین مدت در استان «دیاله» نیز دست به حمله تروریستی زد که حاصل آن کشته شدن پنج تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد.
داعش بامداد امروز نیز قصد داشت تا از طریق بیابان‌های استان «الانبار» به کربلا حمله کند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی با تحمل خساراتی در صفوف نیروهایش ناچار به فرار شد.
تعدادی از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی مقابله با این گروه تروریستی و تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی و کنترل مرزها و سرکوب هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار