در نشست خبری عنوان شد؛

جزئیات اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان شرقی گفت: از ۱۳ دی ماه طبق قانون، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است که مالیات بر نقل و انتقال خودرو بگیرد.

به گزارش ذاکرنیوز، محمود حسن زاده عصر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت ششم دی ماه سالروز دفاتر اسناد رسمی گفت: با اینکه در محافل عمومی شنیده می‌شود که پلیس راهنمایی و رانندگی مالیاتی برای نقل و انتقال خودرو دریافت نمی‌کند ولی از ۱۳ دی ماه طبق قانون این مالیات نیز اخذ می‌شود.


وی در خصوص جزئیات اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: این مالیات به میزان دو درصد برای خودروهای خارجی و یک درصد برای خودروهای داخلی است.


تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده است


حسن زاده سپس در خصوص تعویض پلاک خودرو نیز گفت: تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده در بسیاری از کشورها است و باید تجدیدنظری در این خصوص انجام شود.


رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان شرقی گفت: همچنین باید به این موضوع دقت کرد که زمینه سو استفاده از برگ سبز فراهم است و شهروندان باید نقل و انتقال خودرو را در دفاتر اسناد ثبت و رسمی کنند.


وی ابراز داشت: امسال هجمه‌های زیادی بر علیه دفاتر رسمی بود، ولی حقیقت‌های ذاتی هیچ وقت فراموش نمی‌شود.


۴۰۰ دفترخانه در استان فعال است


حسن زاده سپس ادامه داد: ۴۰۰ دفتر خانه در آذربایجان شرقی به مردم خدمات می‌دهد و شهری در استان وجود ندارد که دفترخانه نداشته باشد.


وی افزود: حدود ۳ هزار نفر در این دفاتر مشغول کار هستند و هزاران میلیارد تومان بودجه برای دولت تأمین کرده و هیچ‌گونه هزینه‌ای نیز برای دولت ندارند ولی متأسفانه هجمه‌های زیادی علیه آنها وجود دارد.


وی از نظارت بر عملکرد و رفتار سردفتر داران و دفتر یاران انجام می‌شود، گفت: ۷۰۰ شکایت طی یک سال اخیر داشتیم که بررسی شده است.


حسن زاده ادامه داد: دفاتر اسناد رسمی برای مردم مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهند، هزینه‌هایی که در دفتر خانه‌ها گرفته می‌شود فقط ۵ تا ۷ درصد آن به دفتر خانه‌ها می‌رسد و بقیه به خزانه واریز می‌شود.


وی با بیان اینکه از هر ۴ سال حق التحریری سر دفتر داران افزایش پیدا می‌کند، گفت: سند رسمی موجب امنیت و شفافیت است و در جامعه آرامش ایجاد می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار