جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای چینی‌ها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به حضور استان و منطقه ویژه اقتصادی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: امروز شاهد حضور سرمایه‌گذار چینی در منطقه ویژه اقتصادی استان هستیم که ظرفیت‌های این منطقه مورد نظر سرمایه گذار است.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، افسانه ابراهیمی امروز در حاشیه بازدید سرمایه‌گذار چینی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به حضور خراسان جنوبی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) اظهار داشت: هفته گذشته در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور یافتیم  که در غرفه خراسان جنوبی بیشتر  سازمان‌ها و ارگان‌های فعال در حوزه اقتصادی، تجاری و صادراتی استان حضور داشته و دست به دست هم دادیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی برای استان رقم بزنیم. 

وی گفت: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی تلاشمان براین بود تا به توسعه اقتصادی بیشتر استان کمک کنیم و  با هم افزایی و هم فکری همه شرکت کنندگان استان در این نمایشگاه کارهای حرفه‌ای انجام شد و توانستیم چند سرمایه گذار خارجی را علاقه‌مند کنیم تا وارد استان شوند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: کنسولگری ما در گوانگ‌ژو، سرمایه‌گذار چینی را به ما معرفی کرد. با ارتباط خوبی که بین نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند  با سایر کنسولگری‌های ایران در سایر کشورها وجود دارد یکی از سرمایه‌گذاران چینی را جذب پاویون استان کردیم و توضیحات لازم به او داده شد. کاتالوگ‌ها و بروشورها به زبان انگلیسی به او داده شد و مذاکرات لازم انجام شد. وی علاقه‌مند به سفر به استان و دیدن توانمندی‌های و ظرفیت‌های خراسان جنوبی از نزدیک شد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار چینی امروز وارد بیرجند شد و از بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری  در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کرد و  ابراز علاقه‌مندی کرد تا در چند حوزه بررسی لازم را انجام و سرمایه‌گذاری کند. بعد از نمایشگاه اکسپو همچنان نماینده وزارت امور خارجه در استان، منطقه ویژه اقتصادی و استانداری پیگیر هستیم تا سرمایه گذاری‌ها را به سرانجام برسانیم تا  نتیجه آنها توسعه استان باشد. نماینده وزارت امور خارجه در استان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و به همه  فعالان تجاری استان کمک می‌کند تا اتفاقات خوبی برای استان رقم خورد. 

ابراهیمی افزود: سرمایه گذار چینی قرار است تجریبات خود را در پیوستن حوزه سرمایه گذاری و حوزه تجارت با ما به اشتراک بگذارد تا ما از تجربیات چین استاده کنیم که چطور موضوع سرمایه گذاری با تجارت را در کشورهای مختلف پیوند دادند چرا که این پیوند باعث می‌شود خیلی از محدودهای تجاری صادراتی برداشته شود و اگر تاجری بخواهد محصولی را از کشوری بگیرد در همان کشور سرمایه گذاری می‌کند و از همان جا محصول  تولیدی خود را دریافت می‌کند. برای سرمایه گذار چینی که پروژه‌های مختلفی را در کشور سرمایه‌گذاری کرده است نشست‌های تخصصی علمی گذاشتیم تا بتوانیم نهایت انتقال تجربه را داشته و بهره‌وری حداکثری داشته باشیم. 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: از منطقه ویژه اقتصادی استان تشکر می‌کنم  چرا که وقتی نمایندگی وزارت امور خارجه با تخصص خود جذب سرمایه گذار دارد، آنها با تخصص و طرح‌های کاری که دارند، کارهایی که شروع می‌شود دیپلماسی‌ها را به نتیجه نهایی می‌رسانند و ما را به حوزه تخصصی کاری خود امیدوار می‌کنند و باید بخش خصوصی و دولتی دست به دست هم دهیم تا به توسعه بیشتر استان کمک کنیم. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار