پلی آف لیگ برتر والیبال؛

جدال مدعیان برای قهرمانی در جام سی و ششم/ آغاز هیجان روی تور

مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال مردان از روز یکشنبه ۳۰ بهمن به صورت متمرکز در سالن فدراسیون آغاز می‌شود تا هشت تیم مدعی در جدال با یکدیگر برای کسب جام سی‌وششم تلاش کنند.

به گزارش ذاکرنیوز ، مرحله مقدماتی سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران روز یکشنبه ۲۳ بهمن پس از برگزاری ۲۶ هفته به پایان می‌رسد.


تا پایان هفته بیست‌وچهارم این رقابت‌ها صعود هفت تیم شهداب یزد، لبنیات هراز آمل، پیکان تهران، هورسان رامسر، نیان الکترونیک خراسان و فولاد سیرجان ایرانیان به مرحله پلی‌آف قطعی شده است و در سه هفته باقی مانده این مسابقات تیم‌های صعود کننده برای رتبه بهتر جدول و تیم‌های میانه جدول برای یک سهمیه باقی مانده با هم مسابقه خواهند داد.


مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان از روز یکشنبه ۳۰ بهمن به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود تا هشت تیم مدعی در جدال با یکدیگر برای کسب جام سی‌وششم تلاش کنند.


همچنین چهار تیم پائین جدول در مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان برای تعیین دو تیم سقوط کننده به سری A لیگ دسته یک مردان به مصاف هم می‌روند که دیدارهای این گروه در خانه والیبال تهران به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.


سازمان لیگ فدراسیون والیبال سه هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی، برنامه دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف در دو گروه را اعلام کرده است تا تیم‌ها برای حضور شایسته در این مرحله فرصت کافی برای برنامه‌ریزی داشته باشند.


بر این اساس دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ بهمن و یکم اسفند با چهار دیدار در سالن فدراسیون پیگیری می‌شود که برنامه آن به قرار زیر است:


یکشنبه ۳۰ بهمن


ساعت ۱۵: تیم اول جدول – تیم هشتم جدول
ساعت ۱۸: تیم چهارم جدول – تیم پنجم جدول


دوشنبه یکم اسفند


ساعت ۱۵: تیم دوم جدول – تیم هفتم جدول
ساعت ۱۸: تیم سوم جدول – تیم ششم جدول


همچنین دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم اسفند با چهار دیدار و برنامه زیر پیگیری می‌شود:


سه‌شنبه دوم اسفند
ساعت ۱۵: تیم پنجم جدول – تیم چهارم جدول
ساعت ۱۸: تیم هشتم جدول – تیم اول جدول


چهارشنبه سوم اسفند
ساعت ۱۵: تیم ششم جدول – تیم سوم جدول
ساعت ۱۸: تیم هفتم جدول – تیم دوم جدول


مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم، تیم‌ها بر اساس برنامه دور رفت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه چهارم و پنجم اسفندماه به مصاف یکدیگر می‌روند.


جام سی‌وششم لیگ برتر مردان یک ویژگی خاص دیگر دارد و آن مشخص شدن دو تیم سقوط کننده به سری A لیگ دسته یک مردان بر اساس مسابقات پلی‌آف است.


بدین منظور چهار تیم یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی، در مرحله پلی‌آف به مصاف یکدیگر می‌روند تا در نهایت دو تیم سقوط کننده مشخص شوند.


برنامه دور رفت و برگشت مرحله پلی‌آف برای چهار تیم پایانی جدول که در خانه والیبال تهران به صورت متمرکز برگزار می‌شود، به قرار زیر است:


دور رفت یکشنبه ۳۰ بهمن
ساعت ۱۵: تیم یازدهم – تیم چهاردهم
ساعت ۱۸: تیم دوازدهم – تیم سیزدهم


دور برگشت سه‌شنبه دوم اسفند
ساعت ۱۵: تیم سیزدهم – تیم دوازدهم
ساعت ۱۸: تیم چهاردهم – تیم یازدهم


در صورت نیاز به مسابقه سوم، تیم‌ها روز پنج‌شنبه چهارم اسفند بر اساس برنامه دور رفت به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار