تکواندو ارتش‌های جهان| ایران جام قهرمانی را بالای سر برد

در پایان بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو ارتش‌های جهان تیم ملی ایران با 8 مدال طلا، نقره و برنز به عنوان قهرمانی رسید.

 به گزارش ذاکرنیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از رقابت‌ها با حضور 300 ورزشکار از 12 کشور به میزبانی ایران و در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران به مدت سه روز برگزار شد و در پایان تیم‌ ملی تکواندو نیروهای مسلح ایران با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز بالاتر از تیم‌ مدعی روسیه به عنوان قهرمانی رسید. روسیه هم با کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز و برزیل با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز دوم و سوم شدند.

در روز دوم این رویداد در گروه آقایان، (امروز جمعه - چهارم آذر ماه) رقابت‌های اوزان زوج برگزار شد که باربد جباری در وزن 58- کیلوگرم برابر شامیل ماگمدوف حریف قدرتمند روسیه‌ای قرار گرفت و به برتری رسید، اما برابر پائولو ریکاردو سوزا از برزیل نتیجه را 2 بر یک واگذار و به نشان برنز بسنده کرد. 

  

در وزن 68- کیلوگرم، محمدمهدی عمادی با پیروزی برابر ویاچسلاو مینین از روسیه در فینال به نشان ارزشمند طلا رسید. محمدحسین یزدانی در وزن 80- کیلوگرم در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و سپس در اولین دیدار مقابل مظهر عباس از پاکستان به برتری رسید. او در فینال مقابل ماکسیم خراماتسوف حریف سرشناس کشور روسیه قرار گرفت و با واگذاری نتیجه به نشان نقره‌ای دست یافت. 

علی نجفی آخرین نماینده ایران در وزن 87+ کیلوگرم، دور نخست به مصاف بایرژان خاسنوف قزاقستانی رفت و پیروز شد و سپس در فینال و در پیکار با ولادیسلاو لارین از روسیه نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد. 

در روز اول مسابقات، ابوالفضل زندی در وزن 54- کیلوگرم (برنز)، امیرحسین محمدخانلو در وزن 63- کیلوگرم (طلا)، امیرمحمد بخشی در وزن 74- کیلوگرم (طلا) و مهدی عابدینی در وزن 87- کیلوگرم (طلا) کسب کرده بودند. 

همچنین تیم ملی پومسه ایران توانست عنوان قهرمانی این رویداد را بالاتر از پاکستان و نپال تصاحب کند.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی نظامیان جهان در بخش بانوان نیز در پومسه و کیوروگی فردا (شنبه - 5 آذر) به مدت یک روز در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی پیگیری خواهد شد.

محمدرضا زوار سرمربی تیم ملی نیروهای مسلح در گروه آقایان است و جواد فریدونی، جواد محمدی، احمد پورغلامحسین، بهرام ده‌خواری و مسعود کاظمی‌پور به‌عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. همچنین علی اشرف قنبری مدیر فنی و امیرعلی رستمی سرپرست این تیم هستند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار