تکاپوی انگلیس و فرانسه برای عضویت سریع اوکراین در ناتو

رسانه‌های انگلیسی شامگاه پنجشنبه از تلاش دولت انگلیس و فرانسه در تسریع عضویت اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو بدون تشریفات و فرایند قانونی عضویت، خبر دادند.

 به گزارش ذاکرنیوز، رسانه‌های انگلیسی شامگاه پنجشنبه از تکاپوی دولت انگلیس و فرانسه در تسریع عضویت اوکراین به ناتو بدون تشریفات فرایند قانونی عضویت، خبر دادند.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی «اسکای نیوز» انگلیس گزارش داد که «جیمز کلیفرلی» وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی با استناد به اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که نظامی کی‌یف پیشتر مؤکدا بسیاری از موارد پیش‌نیاز برای صلاحیت پیوستن به ناتو را احراز کرده است.


وزارت خارجه اوکراین نیز چند روز قبل مدعی شد که هیچ تصمیمی بجز دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو در نشست آتی سران این ائتلاف که قرار است در روزهای یازدهم و دوازدهم جولای در لیتوانی برگزار شود را قبول نمی‌کند.


این در حالی است که روسیه بارها ضمن هشدار درباره عواقب گسترش ناتو، تاکید کرده یکی از دلایل آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین، تصمیم رژیم کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف بود.


برنامه اقدام برای عضویت، در حقیقت یک‌سری اصلاحات نظامی و دموکراتیک است که عضوی که قرار است به ناتو پیوندد باید قبل از پیوستن به این ائتلاف این اصلاحات را اجرا کند.


از سوی دیگر، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه نیز معتقد است که برنامه اقدام عضویت اوکراین ممکن است بخشی از نقشه‌راه برای ورود اوکراین به این ائتلاف نظامی نباشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار