تولید 300 محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: تولیدات در حوزه انیمیشن و سینمایی به 300 عنوان رسیده است که به عنوان مثال انیمیشن بچه زرنگ در سال گذشته به خوبی اکران شد.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرهاد فلاح در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی است که در عرصه آموزش غیررسمی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه قدمت حدود 58 ساله کانون پرورش فکری و 98 ساله کانون زبان، یک سرمایه جدی از کانون پرورش فکری ساخته است، ادامه داد: یک هزار و 40 مرکز در سراسر کشور وجود دارد که در قالب مراکز سیار و ثابت، خدماتی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند

وی با اشاره به اینکه غیر از فعالیت مستقیمی که کانون با کودکان و نوجوانان دارد، خانواده‌ها نیز به فعالیت‌ها اضافه شدند، گفت: با پژوهش‌های انجام شده، یکی از تهدیدهای نظام تعلیم و تربیت، عدم همراهی خانواده‌ها در این حوزه است که به جهت همین موضوع، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور شروع به برنامه‌ریزی و فعالیت در این زمینه کرده‌اند.

فلاح با اشاره به طرح کانون‌ مدرسه، مطرح کرد: اتصال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدارس یکی از اقدامات خوبی است که با مطالباتی که وزیر آموزش و پرورش داشته شکل گرفته است، اکنون هر  مرکز، مدارس اطراف آن متصل به این مرکز می‌شوند و مرکز برای آن مدارس برنامه تعریف می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان یک هزار و 200 مدرسه در سراسر کشور در داخل خود مدرسه فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پیش می‌برند و مربیان پشتیبانی آن‌ها را انجام می‌دهند، این اقدام زمینه‌ساز تربیت کنشگر اجتماعی است که کودکان و نوجوانان به جای اینکه فراگیرنده صرف باشند، کنشگر هم باشند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: مهمترین کار کانون، ترویج کتاب و کتابخوانی است، همه فعالیت‌های کانون با کتاب شروع می‌شود و با کتاب به پایان می‌رسد. سال گذشته 3 میلیون جلد چاپ و در اختیار مراکز گذاشته شد.

فلاح خاطرنشان کرد: تولیدات در حوزه انیمیشن و سینمایی به 300 عنوان رسیده است که به عنوان مثال انیمیشن بچه زرنگ در سال گذشته به خوبی اکران شد و استقبال خوبی از آن در سطح کشور شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار