رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر

توانمندی نظامی ایران برای بازدارندگی در مقابل دشمنان است

«ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در مصر تاکید کرد، توانمندی‌ها و استحکامات نظامی ایران در طول مرزهای آبی و خشکی نه به منظور تهدید همسایگان، بلکه برای بازدارندگی در مقابل دشمنانی است که تاریخی مملو از تجاوز و اقدام نظامی غیرقانونی علیه کشورهای مستقل دارند.

وی روز سه شنبه با انتشار مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قاهره با عنوان «ایران شریک صلح و حامی مقاومت» و در پاسخ به برخی اتهامات بی‌اساس «محمد حسن البناء» نویسنده مصری، با اعلام این مطلب افزود: کشوری که هر روز مورد تهدید یک قدرت مستکبر قرار دارد و هشت سال جنگ ظالمانه علیه خود را تجربه کرده، بدیهی است که در کنار مرزهای خود منتظر دشمن باقی نمی‌ماند.


البنا روز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۹ با انتشار مقاله‌ای در پایگاه خبری مصری «اخبار الیوم» برخی ادعاهای بی‌اساس را در ارتباط با تقویت قدرت نظامی ایران منتشر کرده بود.


کنعانی با اشاره به این‌که اگر نویسنده مقاله اطلاعی ندارند که اتباع و نظامیان چه کشورهایی در جمع اسرای جنگی، جنگ تحمیلی هشت ساله صدام علیه ایران حضور داشتند و بعدها به کشورهای متبوع خود تحویل داده شدند که بعید می‌دانم بی‌اطلاع باشند، تصریح کرد: کشوری که در ابتدای انقلاب مردمی و اسلامی خود، ۸ سال جنگ ظالمانه و ناجوانمردانه توسط رژیم صدام و بسیاری از کشورهای منطقه، آمریکا و اروپا علیه آن تحمیل شده است، بی‌تردید حق دارد که خود را به امکانات پیشرفته دفاعی ملی مجهز کند تا دیگر هیچ «متجاوز خیره سری» اندیشه تجاوز به خاک آن را در سر نپروراند.


وی اضافه کرد: اگر ایران قصد انتقام و یا تمایل به تجاوز به همسایگان خود را داشت، حتما به درخواست دولت آمریکا جهت همراهی در حمله نظامی‌ به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی پاسخ مثبت می‌داد، اما ایران شاید تنها کشوری در منطقه بود که همه تلاش خود را برای جلوگیری از حمله نظامی آمریکا به عراق در آن سال انجام داد، اما موفق به پیشگیری از این فاجعه و اقدام غیرقانونی دولت آمریکا نشد.


رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر خاطر نشان کرد، جای تعجب و تأسف است که نویسنده محترم چشم خود را بر تجاوز نظامی‌ کشورهای مشخص و شناخته شده خارجی به عراق، یمن، لبنان و سوریه، لیبی، افغانستان و... می‌بندد و انگشت اتهام را متوجه جمهوری اسلامی ایران در این کشورها کرده و تهران را به ایجاد بی‌ثباتی و حمایت از تروریسم در این کشورها متهم می‌کند.


سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای عرب مانند عربستان و همسایه‌های خود در کنار رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس از تروریست‌هایی از ۱۲۰ کشور جهان است که هنوز این حمایت‌ها از تروریست‌های مسلح در بخش‌هایی از شمال غرب سوریه ادامه دارد.


در یمن نیز عربستان از ۶ سال پیش با همه توان نظامی خود و استفاده از امکانات پیشرفته نظامی کشورهای غربی دست به اقدام نظامی و محاصره این کشور و نابودی زیرساخت‌های آن زده است و با وجود کشته شدن شمار زیادی از زنان و کودکان یمنی به خاطر کمبود مواد غذایی محاصره این کشور با چشم‌پوشی مجامع مختلف از جنایات آل سعود در یمن، هنوز هم با گذشت شش سال ادامه دارد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار