تنها راه برون‌رفت از مشکلات خوزستان توجه به توصیه‌های امام خامنه‌ای است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ‌گفت: اگر امروز دچار تنش آبی هستیم حاصل بی توجهی دولت‌های قبل به نسخه کارشناسی مقام معظم رهبری است.

 به گزارش ذاکرنیوز، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: مردم انقلابی ایران، به ویژه مردم ولایتمدار خوزستان، همواره پشتیبان نظام اسلامی و ولایت بوده و بارها آن را اثبات کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور مردم در دفاع مقدس و جهاد اقوام و عشایر خوزستان علیه استعمار انگلیس افزود: تجربه تشکیل بسیج مردمی به دستور ولی امر مسلمین برای اولین بار در خوزستان محقق شده بود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در دوران دفاع از حرمین ائمه(ع) که منجر به شهادت سردار سرافراز اسلام «حاج قاسم سلیمانی» شد، خوزستان پیش قدم شده و سهم به سزایی در ایثار و شهادت داشت.

آیت‌الله فرحانی در ادامه به موضوع تنش آبی و حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسئولان، به ویژه در دولت‌های قبل، باور نکردند که تنها راه برون رفت استان‌های مختلف کشور و حتی جهان اسلام از مشکلات، توجه به توصیه‌ها و فرمایشات کارشناسی مقام معظم رهبری است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام خامنه‌ای در تدابیر خود، همانطور که مصلحت خوزستان را می‌بینند، مصلحت استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را نیز ملاحظه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیش از سفرهای استانی خود، تیم‌های کارشناسی و متخصص را به استان مقصد می‌فرستادند، اضافه کرد: این تیم با توجه به شرایط اقلیمی و مشکلات خاص هر استان، نسخه‌ها و برنامه‌هایی را برای رفع آن ارائه می‌کرد که متاسفانه در دولت‌های قبل نادیده گرفته شد.

آیت‌الله فرحانی با تاکید بر اینکه سال 75 رهبری بیان کردند که دو میلیون هکتار زمین کشاورزی و آب برای خوزستان در نظر گرفته شود، ادامه داد: این دو میلیون هکتار در دولت پنجم و ششم به 800 هزار هکتار و در دولت هفتم و هشتم به 550 هزار هکتار کاهش دادند و در عین حال در دولت نهم و دهم اقدام خاصی صورت نگرفت و در دولت قبل نیز مقدار بسیار ناچیزی عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه در استان‌ها به فراخور ظرفیت هر استان، برنامه ریزی صورت می گرفت، افزود: رویکرد مقام معظم رهبری در استان های خوزستان، اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، مختص هر استان و بسته به ظرفیت هر کدام از استان‌ها متفاوت بود.

آیت‌الله فرحانی با ابراز تاسف از اینکه دیدگاه کارشناسی مقام معظم رهبری در دولت پنجم عملیاتی نشد، تصریح کرد: این دیدگاه در دولت‌های بعدی نیز عملیاتی نشد و اگر امروز دچار تنش آبی هستیم و مسئله انتقال آب، امنیت داخلی کشور را به خطر انداخته و جریانات قومیتی را تشدید کرده، حاصل بی توجهی به نسخه کارشناسی مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: باید به عقب بازگشته و نسخه‌های کارشناسی شده گذشته را مجدد جمع آوری کرده و آن را مبنای جمع بندی و ارائه راه حل نهایی مدل توسعه استان‌ها قرار دهیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار