تملک 3 هزار واحد صنعتی کشور از سوی بانک‌ها

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه مشکل 20 درصد پرونده‌های مطرح‌شده در ستاد تسهیل مربوط به تحریم‌هاست، گفت: 3 هزار واحد صنعتی ایران در تملک بانک‌ها قرار دارد.

 به گزارش ذاکرنیوز، محمدباقر آقاعلیخانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان با بیان اینکه 3 هزار واحد صنعتی کشور در تملک بانک‌ها قرار دارد، اظهار داشت: این واحدها برخلاف تصور بانک‌ها نه‌تنها به سرمایه تبدیل نمی‌شود، بلکه به‌عنوان یک معضل مطرح شده است، چون هزینه استهلاک و نگهداری آن‌ها بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه 63 واحد صنعتی لرستان در تملک بانک‌ها قرار دارد، افزود: این استان به‌عنوان پایلوت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور انتخاب می‌شود تا این واحدها درزمانی حدود 2 ماه تعیین‌تکلیف شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه مشکل 20 درصد پرونده‌های مطرح‌شده در ستاد تسهیل کشور مربوط به تحریم‌هاست، عنوان کرد: مشکل مابقی نیز قوانین مقررات و مدیریت‌هاست.

 وی با بیان اینکه باید با همکاری دولت، دستگاه‌ها، بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کرد، بیان کرد: 22 هزار و 405 مصوبه ستاد تسهیل در کل کشور ثبت‌شده که بیش از 15 هزار مورد از آن‌ها اجرایی شده است.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار مورد مصوبه ستاد تسهیل در کل کشور نیز در حال اجراست، گفت: 2 هزار و 232 مورد نیز اجرایی نشده و مشکل عمده آن‌ها قوانینی است که باید اصلاح شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه تصمیمات درست باید برای واحدهایی که قابلیت احیا ندارد گرفته شود و وقت و انرژی دستگاه‌ها برای این واحدها هدر نرود، تصریح کرد: شناسایی طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی یک اولویت در ستاد تسهیل است.

آقاعلیخانی با بیان اینکه با پایلوت‌شدن لرستان اختیارات سطح ملی در این استان متمرکز و پیگیری برای تخصیص اعتبار نیز انجام می‌شود، گفت: تحقق این موارد بستگی به استخراج اطلاعات توسط لرستان دارد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه لرستان منبع عظیم انرژی و نیروی انسانی توانمند است، تصریح کرد: فضای کارخانه پارسیلون عالی است و می‌توان صنعت دیگری را در این منطقه فعال کرد.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی و تقویت شرکت‌های فنی و مهندسی در کشور افزود: شناسایی قوانین مزاحم تولید باید در دستور کار لرستان قرار گیرد تا بر اساس ماده 61 قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه و اصلاح شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار