تمرکز دولت اوگاندا بر توسعه بخش گردشگری است

سفیر اوگاندا در ایران گفت: تمرکز دولت اوگاندا برتوسعه بخش گردشگری است.

به گزارش ذاکرنیوز، محمد تزیکوبا کیسا مبیراء عصر امروز در نشست آشنایی با فرصت‌های تجاری کشور اوگاندا و دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های کشور اوگاندا، اظهار داشت: اوگاندا طبیعت بکر و کوهستانی مناسب برای پیاده‌روی دارد و عزم دولت اوگاندا تمرکز بر بحث گردشگری و جذب گردشگر است.

وی افزود: دولت اوگاندا برای جذب گردشگر برنامه ویژه تدارک دیده و فرایند صدور و دریافت و ویزا توسط دولت تسهیل شده و از طرفی امنیت بسیار خوبی در اوگاندا برای حضور گردشگران برقرار است.

سفیر اوگاندا در ایران خاطرنشان کرد: قهوه اوگاندا خاص و ارگانیک است و از کیفیت بالایی برخوردار است که می‌توان از این طرفیت استفاده کرد.

اوگاندا می‌تواند دروازه‌ ارتباط ایران با کورهای شرق آفریقا باشد

حسن میرزاخانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در این نشست، اظهار داشت: نقش بین‌المللی کشورهای آفریقای در جهان بر کسی پوشیده نیست، 54 کشور مستقل در این قاره بر تصمیمات بین‌المللی تاثیر گذارند و می‌توانند در مجامع بین‌المللی تاثیرگذار باشند، بنابراین اغلب کشورهای به دنبال ارتباط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی خود را دوست و حامی کشورهای آفریقایی می‌داند و تلاش کشور بر این است در چارچوب مختلف فعالیت تجاری خود را با کشورهای آفریقایی گسترش دهد، دولت سیزدهم تحکیم روابط با کشورهای آفریقایی را در اولویت‌ خود قرار داده است، کشور اوگاندا پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی را برای گسترش مناسبات با ایران دارد و استان مرکزی به عنوان یکی از کشورهای مهم با داشتن توانمندی‌ها و دانش فراوان در زمینه‌های مختلف آمادگی کامل در گسترش روابط تجاری با اوگاندا را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: اوگاندا  به عنوان کشور مهم در شرق آفریقا می‌تواند دروازه ورود ایران به کشورهای شرق آفریقا باشد، بازار بسیار مناسب اوگاندا برای شرکت‌های ایرانی فعال در بخش کشاورزی و صنایع غذایی و تبادل محصولات کشاورزی، منافع اقتصادی را برای شرکت‌های ایرانی و اروپایی به همراه دارد.

میرزاخانی تصریح کرد: صدور خدمات مهندسی و بحث دانش‌بنیان از جمله توانمندی‌های شرکت‌های ایران است، بخشی از تجارت کشور ایران از طریق کشورهای ثالث انجام می‌شود که این به نفع بازار تجاری اوگاندا و بازار  تجاری استان مرکزی نیست، استان مرکزی آماده انتقال تجربیات فنی و علمی خود با اوگاندا است و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در اوگاندا معادن غنی وجود دارد که نیاز به استخراج دارند که در این زمینه هم استان آماده همکاری است، با توجه به اینکه استان مرکزی 7 هزار و 900 قلم کالا تولید می‌کند می‌تواند اغلب کالاهای اوگاندا را تامین کند، استان آمادگی کامل برای برگزاری نمایشگاه اقتصادی در پایتخت اوگاندا را دارد، بنابراین لازم است چار چوب اصلی تفاهم‌نامه با اوگاندا تهیه و به امضای طرفین برسد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار