اداره کل امورمالیاتی قم اعلام کرد؛

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان شهریور

اداره کل امورمالیاتی قم اعلام کرد:مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مودیان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان شهریور تمدید شد.

به گزارش ذاکرنیوز،به نقل از اداره کل امورمالیاتی قم،علیزاده اهوازی مدیر کل امور مالیاتی قم گفت: گرچه براساس قانون مالیات‌های مستقیم مودیان مالیاتی تا پایان تیر فرصت داشتند اظهار نامه‌های مالیاتی خود را تحویل دهند اما امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این مهلت تا پایان شهریور ماه ۹۹ تمدید شده است.



او افزود: اشخاص حقوقی، اعم از شرکت‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی، مودیان فعال در حوزه ساخت و ساز و اجاره املاک مشمول این تمدید مهلت هستند.



علیزاده اهوازی افزود: مودیانی مشمول مالیات بر ارزش افزوده که آخرین فرصت تحویل اظهار نامه هایشان ۱۵ تیر بود نیز تا ۱۵ شهریور مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند.



مدیرکل امور مالیاتی استان قم به ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و افزود: ساز و کار این ماده قانونی به نحوی است که مودیان تشویق می‌شوند درآمد‌های و هزینه‌های واقعی خود را در اظهارنامه مالیاتی اعلام کنند که اگر این امر محقق شود، شکاف مالیاتی بین رقم اعلام شده مودیان و برآورد ممیز‌های مالیاتی کمتر خواهد شد.



او افزود: در صورتی که مودی از ارائه اظهار نامه مالیاتی در مهلت قانونی و مطابق با مقررات خودداری کند، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تهیه اظهارنامه مالیاتی برآوردی براساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مودیان اقدام می‌کند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار