ارتش باماکو:

تلفات نظامیان مالی در درگیری با داعش به ۴۲ نفر افزایش یافت

ارتش مالی با صدور بیانیه ای از افزایش تلفات نظامیان این کشور در درگیری با تروریست های تکفیری داعش به ۴۲ نفر خبر داد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعداد کشته شدگان ارتش کشور مالی در حمله به شهر «تِسیت» واقع مرز میان این کشور با نیجر و بورکینافاسو به ۴۲ نفر افزایش یافته است.


ارتش مالی دیروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که در جریان درگیری نیروهای نظامی این کشور با تروریست‌ های تکفیری داعش، تعدادی از نظامیان به همراه ۴ غیرنظامی کشته شدند و احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.


بر اساس بیانیه صادره از سوی ارتش مالی، این درگیری در شهر «تِسیت»، واقع در مرز بین مالی، بورکینافاسو، و جمهوری نیجر، رخ داد و در جریان تبادل آتش، ۷ نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش هم کشته شدند.


تِسیت شهری کوچک واقع در منطقه ای است که به ناحیه سه‌ مرز شناخته می‌ شود و دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است. ارتش مالی در مجاورت این شهر پایگاهی نظامی در اختیار دارد و همواره در این منطقه هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.


کشور مالی از مدت ها پیش با شورش گروه‌ های تروریستی دست و پنجه نرم می‌ کند؛ این خشونت‌ ها در شمال این کشور آغاز و رفته رفته به مرکز و جنوب و همچنین کشورهای همسایه بورکینافاسو و نیجر کشیده شد. کشور مالی همچنین به‌ دنبال کودتای نظامی در آگوست ۲۰۲۲ و ماه می ۲۰۲۱، در ناآرامی‌ های سیاسی به‌ سر می‌ برد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار