تغییر برنامه انتخاباتی بایدن

کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا به تغییر برنامه اولیه جو بایدن در انتخابات 2024 رای مثبت داد.

 به گزارش ذاکرنیوز ، کمیته ملی دموکرات های آمریکا در جلسه روز گذشته خود به تغییر برنامه اولیه جو بایدن در انتخابات 2024 رای مثبت داد.

بر این اساس، این کمیته رای داد که نخستین گردهمایی حزبی دموکرات ها، به جای آیووا، در کارولینای جنوبی برگزار شود تا بدین ترتیب سیاه پوستان دموکرات حضور پررنگ تری در فرآیند تعیین نامزد انتخابات داشته باشند.

براساس این گزارش، افراد سیاه پوست زیادی ساکن کارولینای جنوبی هستند، افرادی که باعث پیروزی کمپین ریاست جمهوری بایدن در سال 2020 در این ایالت شدند و علاوه بر این، انتخاب این ایالت به عنوان نخستین مقصد گردهمایی انتخاباتی دموکرات ها، راه را برای انتخاب مجدد بایدن به سمت ریاست جمهوری هموار می کند.

قرار است گردهمایی های بعدی دموکرات ها یک هفته بعد از آن، در نیوهمپشایر، نواداو سپس با فراهم کردن مقدماتی در جورجیا و میشیگان باشد.

براساس این گزارش، انتخاب کارولینای جنوبی و میشیگان نشان دهنده نوعی ایجاد توازن جمعیتی است که طی دهه ها برای حزب دموکرات و در مقابل دو ایالت بزرگ سفید پوستی که بایدن را برای انتخابات 2020 انتخاب نکردند، مطرح شده است. همچنین این موضوع قدرت فزاینده ائتلاف تفاوت نژادی را که به بایدن در بازگشت به قدرت کمک می کند، تحت تاثیر قرار می دهد.

جیمی هریسون رئیس این کمیته اظهار کرد به نظر می رسد حزب دموکرات با این تصمیم باعث اعتراض رهبران دموکرات ها در آیووا و نیوهمپشایر شده است. آنها اظهار کردند که تغییرات و برنامه جدید را نادیده گرفته و فعالیت های انتخاباتی را طبق برنامه خود انجام می دهند. هر گونه تغییر در تقویم انتخاباتی مستلزم حمایت و تایید جمهوری خواهان است که کنترل مجلس نمایندگان را در دست داشته و مخالف این اقدام هستند.

این در حالی است که آیووا و نیوهمپشایر دهه ها آغازگر رقابت انتخاباتی برای تعیین نماینده حزب بوده اند و این فرآیند بخش مورد توجه شخصیت های سیاسی و اجتماعی است.

مقامات حزب با اشاره به اینکه سرپیچی رهبران حزب در آیووا و نیوهمپشایر می تواند باعث کاهش شانس بایدن برای پیروزی در این ایالت ها در انتخابات 2024 شود، اکید کردند که در صورت خودداری این سران از پذیرش تغییر در برنامه های انتخاباتی، با جریمه مواجه می شوند.

دموکرات ها در جورجیا خواهان جابجایی و تغییر این تقویم هستند اما جمهوری خواهان این ایالت مخالف این تغییر هستند.

مقامات حزب در جورجیا و نیوهمپشایر تا ماه ژوئن فرصت دارند این تغییرات را بپذیرند اما انتظار بسیار کمی برای این اقدام وجود دارد.

این در حالی است که در صورت انتخاب مجدد بایدن به سمت ریاست جمهوری، وی با82 سال سن، پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود.

«نیکی هیلی» نامزد انتخابات 2024 آمریکا می‌شودنظرسنجی: دوسوم آمریکایی‌ها از نامزدی مجدد بایدن و ترامپ در انتخابات حمایت نمی‌کنند


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار