وزیر بهداشت خبر داد؛

تشکیل پرونده سلامت برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

وزیر بهداشت گفت: در تلاشیم برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت پرونده سلامت تشکیل دهیم.

 به گزارش ذاکرنیوز، بهرام عین الهی صبح جمعه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرکرد اظهار کرد: جمعیت در ایران کاهش دارد و نیاز است همه دست اندرکاران با کارهای تبلیغی، جوانان را به ازدواج و فرزند آوری تشویق کنند.


وی تصریح کرد: در دولت تلاش شده تا زایمان‌ها رایگان و فرزندان تا پنج سالگی بیمه رایگان شوند، همچنین سعی شده است خدمات مراکز درمان ناباروری توسعه و با سقط جنین مقابله شود.


عین الهی خاطر نشان کرد: برای پوشش بیمه‌ای سه دهک پایین جامعه ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.


وی بیان داشت: نرخ جمعیت در شهرکرد ۱.۷ است که برای افزایش نرخ جمعیت نیاز به کار فرهنگی برای ازدواج جوانان و فرزندآوری دارد


عین الهی با اشاره به اینکه در تلاشیم برای ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پرونده سلامت تهیه کنیم، گفت: با تشکیل پرونده بیمه سلامت و از طریق ساماندهی نظام ارجاع هزینه‌های درمانی تا ۹۵ درصد کاهش یابد.


وی گفت: امروز با انجام آزمایش بارداری نام و اطلاعات مادر در سامانه ثبت می‌شود و تا پایان بارداری بررسی وضعیت ادامه دارد.


عین الهی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۵۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد داشتیم که تاکنون ۱۴۰۰ طرح تکمیل شده است.


وی همچنین به وضعیت کرونا اشاره کرد و گفت: از آذرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون فقط ۲۲ نفر فوتی داشته‌ایم که کاهش فوتی کرونا به دلیل بسیج واکسیناسیون چشمگیر بوده است و از سوی سازمان بهداشت جهانی، به عنوان کشور موفق در کنترل کرونا معرفی شدیم.


عین الهی یادآور شد: کنترل و کاهش کرونا ناشی از حضور قدرتمند مردم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار