تشکیل 18 پرونده برای ناشران متخلف نمایشگاه کتاب/ فروش نمایشگاه به 100 میلیارد تومان رسید

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در هفتمین نشست خبری خود از صدور 18پرونده برای ناشران متخلف خبر داد و گفت: فروش نمایشگاه در و بخش فیزیکی مجازی به 100 میلیارد تومان رسید.

به گزارش ذاکرنیوز،‌ هفتمین نشست خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، چهارشنبه (28 اردیبهشت‌ماه) با حضور علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی و اصحاب رسانه در سرای «دانش بنیان و فناوری‌های فرهنگی» برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رمضانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم طی دو روز پایانی هفته نمایشگاه کتاب تهران ایام شلوغی داشته باشد، گفت: در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مردم به صورت گروهی و خانوادگی در نمایشگاه حضور داشته باشند و حتما از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، در این زمینه مسئولان نیز تدابیر رفاهی را مضاعف کرده‌اند.

وی به صدور رای برای 8 ناشر متخلف خبر داد و گفت:‌ در دومین جلسه هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران برای 4 ناشر خارجی و 4 ناشر داخلی احکام اولیه صادر شده است که در مجموع با احتساب 10 رای در جلسه اول، تاکنون برای 18 پرونده رای صادر شده است.سومین جلسه این هیات نیز اکنون در حال برگزاری است، فروش کتاب غیر، ارائه تخفیف‌های غیرمتعارف و استفاده از دستگاه کارتخوان غیرمجاز بخش عمده این تخلفات را شامل می‌شد. 

 قائم مقام نمایشگاه کتاب با اشاره به فروش 100 میلیارد تومانی کتاب در دو بخش مجازی و حضوری نمایشگاه کتاب تا روز هفتم، عنوان کرد: در بخش مجازی نمایشگاه حدود 200 هزار بسته از نمایشگاه تحویل شرکت پست داده شده است که حدود 75 هزار بسته به دست سفارش‌دهندگان رسیده است. هم‌چنین در مرکز پاسخگویی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود 31 هزار تماس رد و بدل شده است که 24 هزار و 200 تماس ورودی و شش هزار و 800 تماس خروجی بوده است. 

در بخش دیگری از این نشست که به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت، رمضانی درباره تخفیف‌های 50 درصدی برخی ناشران و برخورد با‌ آن‌ها، گفت: در این زمینه به ناشران توصیه می‌کنیم هیجان‌زده نشوند و اگرچه یک روز بخش حضوری تعطیل شد اما خارج از آئین‌نامه عمل نکنند، زیرا تجربیات نشان می‌دهد الگوی مراجعه به نمایشگاه کتاب در این روزها طبق سال‌های گذشته بوده و تفاوتی نداشته است.

وی ادامه داد: در این زمینه ناظران سالن‌ها نسبت به تخفیف‌های 50 درصدی به غرفه‌داران تذکر می‌دهند و موضوع نیز به کمیته‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود، البته ناشران نیز نباید نسبت به این موضوع منفعل باشند و به همکاران خود تذکر دهند. 

رمضانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ارسال اشتباه برخی کتاب‌ها از سوی ناشران،‌ توضیح داد: در این زمینه خریداران می‌توانند طی تماس با مرکز پاسخگویی و ثبت شکایت در این مرکز اقدام کنند، در این زمینه یا پول آن‌ها بازگشت داده می‌شود یا ناشر موظف می‌شود کتاب درست را برای مخاطب ارسال کند. 

در این جلسه مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران نیز به همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان با نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌ها در روزهای پایانی هفته پیش بینی شده است.

حسین صفری خواستار استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی شد و با تقدیر از همراهی مترو تهران تصریح کرد: تاکنون مترو تهران 300 هزار نفر را به مقصد نمایشگاه رسانده است.

وی به آمادگی پارکینگ‌ها برای ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: 40 هزار نفر در روز عملکرد ورودی پارکینگ‌های نمایشگاه است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار