تشویق زائران عتبات عالیات برای استفاده از پرواز هوایی

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: تسهیلات ۲ میلیون تومان برای تشویق زائران برای استفاده از پرواز هوایی از این استان انجام شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، محسن ساغرچی، مدیر حج و زیارت استان همدان در خصوص وضعیت پرواز‌های هوایی دمشق و کربلا برای زائران همدانی گفت: باید با همکاری ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای گستردگی پرواز‌های همدان به عتبات عالیات برنامه ریزی‌هایی انجام شود.


او با اشاره به اینکه از پرواز‌های سوریه و عراق زائران همدانی استقبال نکرده اند، افزود: باید حداقل ۱۲۰ نفر زائر برای هر پرواز وجود داشته باشد تا پرواز از همدان  انجام شود.


مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان پرواز‌های زیارتی به عراق و سوریه از همدان به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد، گفت: مبنا این بود که شرکت‌های خطوط هوایی زوار کربلا و دمشق تا ۱۸۰ نفر برای هر پرواز متقاضی داشته باشد، اما تاکنون بیشتر از یک کاروان متقاضی پرواز نداشته‌ایم.


ساغرچی در خصوص هزینه هوایی متقاضیان پرواز‌های زیارتی خارج از کشور گفت: هزینه هوایی برای سفر به کربلا برای هر نفر سه میلیون تومان و برای سفر به سوریه بطور میانگین سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.


او با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل مسائل پیش آمده در عراق آمار زوار کاهش داشته است، افزود: سازمان حج و زیارت استان مشوق و وام‌هایی تا ۲ میلیون تومان برای زوار جهت استفاده از پرواز‌های هوایی از همدان را در برنامه قرار داده است.


مدیر حج و زیارت استان همدان در خصوص به وجود آمدن سفر‌های بدون مجوز به کربلا از مرز زمینی نیز گفت: نیروی انتظامی در این زمینه با افراد خاطی برخورد می‌کند و در صورت داشتن شاکی خصوصی افراد جریمه و زندانی می‌شوند.


ساغرچی عنوان کرد: زواری که بدون مجوز به این سفر‌ها می‌روند از لحاظ پوشش بیمه ای، خدمات پزشکی و سرویس دهی در حد مطلوبی نیستند.
او با بیان اینکه سفر‌های زیارتی به عراق در حال حاضر فقط با پرواز تهران انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون از میانگین ۴۰ پروازی که برای کربلا روزانه از تهران انجام می‌شد تنها دو یا سه پرواز انجام می‌شود.

خبرنگار:#هادی قلیچ خانی


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار