ترامپ: خبرنگار فاکس نیوز را اخراج کنید

ترامپ با انتشار یک پست توئیتری، خواستار اخراج یکی از خبرنگاران فاکس نیوز شده و درباره این شبکه خبری گفته است: "فاکس‌نیوز" هم از دست رفت!

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از دویچه وله، شبکه خبری "فاکس‌نیوز" در شمار رسانه‌های محبوب دونالد ترامپ قرار دارد. رسانه‌ای است که رویکردی دوستانه نسبت به رئیس جمهوری آمریکا دارد و از عملکرد و اظهارات ترامپ دفاع می‌کند.

اکنون، ترامپ با انتشار یک پست توئیتری، خواستار اخراج یکی از خبرنگاران این شبکه شده و درباره این شبکه خبری گفته است: "فاکس‌نیوز" هم از دست رفت!

مشاجره بر سر اظهارات دونالد ترامپ درباره کهنهسربازان آمریکا است. گزارشی که برای نخستین بار توسط نشریه " آتلانتیک" منتشر شد.

نشریه یادشده روز پنجشنبه سوم سپتامبر (13 شهریور) گزارشی درباره اظهارات ترامپ در جریان سفر خود به فرانسه منتشر کرده بود.

موضوع بر سر بازدید از گورستان "آیز مارن" در پاریس بوده است. قرار بوده به مناسبت یکصدمین سالگرد جنگ جهانی اول، ترامپ از گورستان نظامی یادشده دیدن کند.

 نشریه یادشده نوشته است که ترامپ در نوامبر سال 2018 و به هنگام سفر به فرانسه سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول را "احمق" و "بازنده"  خوانده است.

گفته می‌شود که دونالد ترامپ از بازدید از قبرستان نظامی "آیز مارن" در هنگام اقامت خود در پاریس امتناع ورزیده است. شماری از سربازان آمریکایی از پای درآمده در جنگ جهانی دوم در این گورستان خاک شده‌اند.

نشریه "آتلانتیک" در ادامه گزارش خود به نقل از دونالد ترامپ نوشته است که او در واکنش به برنامه بازدید از گورستان "آیز مارن" گفته است: «چرا من باید از این گورستان دیدن کنم؟ این گورستان پر از بازنده است.»

افزون بر آن، گفته می‌شود که ترامپ در ادامه اظهارات خود نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول را "احمق" خوانده است.

دونالد ترامپ گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکا درباره اظهاراتش را انکار کرده و از آن‌ها به عنوان "اخبار کذب" یاد کرده است.

فشار بر ترامپ زمانی افزایش یافت که جنیفر گریفین، خبرنگار شبکه "فاکس‌نیوز" نیز گزارش مشابهی درباره اظهارات دونالد ترامپ منتشر کرد.

خبرنگار این شبکه خبری با انتشار گزارشی مدعی شده بود که اظهارات ترامپ درباره کهنه‌سربازان و همچنین کشتهشدگان آمریکایی توسط چهار منبع تایید شده است.

ترامپ از شبکه خبری "فاکس‌نیوز" درخواست کرده، این خبرنگار را از کار برکنار کند. دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری حتی گفته است که "فاکس‌نیوز" از دست رفته است.

دونالد ترامپ گفته است که او هرگز چنین نظری درباره سربازان آمریکایی نداشته و علت عدم بازدید از گورستان "آیز مارن" بد هوا و عدم امکان نشست و برخاست هلی‌کوپتر او بوده است. ترامپ گفته است که سربازان آمریکایی که در جنگ شرکت کرده و جان خود را از دست داده‌اند، از نظر او "قهرمان" هستند.

ملانیا ترامپ نیز گزارش‌های منتشر شده از سوی نشریه "دی‌آتلانتیک" و شبکه خبری "فاکس‌نیوز" را تکذیب کرده و نشر چنین اخباری را "خطرناک" توصیف کرده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار