ترامپ بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را اخراج کرد

دونالد ترامپ بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را که کنگره را در جریان شکایت از این رییس جمهور بر سر اقداماتش در قبال اوکراین قرار داده بود، اخراج کرده و گفته است که دیگر به او اعتماد ندارد.

به گزارش ذاکرنیوز، مایکل آتکینسون که از ماه مه ۲۰۱۸ به عنوان بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا فعالیت داشته، نخستین فردی بود که سال گذشته میلادی درباره یک شکایت افشاگرانه "اضطراری" که از سوی یک مقام اطلاعاتی درخصوص اقدامات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در قبال اوکراین دریافت کرده بود، به کنگره آمریکا هشدار داد. اخراج او پس از گذشت ۳۰ روز از روزی که ترامپ کنگره را در جریان اخراج او قرار داده (جمعه) اجرایی خواهد شد.
ترامپ در نامه‌ای به روسا و اعضای عالی‌رتبه کمیته‌های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان که از سوی پایگاه خبری هیل رویت شده، نوشته است: این (نامه) به منظور آن است که اطلاع دهم قدرت خود به عنوان رییس جمهور را برای اخراج بازرس کل جامعه اطلاعاتی که ۳۰ روز دیگر عملی خواهد شد، به کار گرفته‌ام.
او در این نامه افزود: در این مورد، همچون دیگر جایگاه‌هایی که به عنوان رییس جمهور قدرت انتصاب (مسئولان) آن‌ها را با مشورت و موافقت سنا دارم، ضروری است که به مسئولانی که به عنوان بازرس کل فعالیت دارند، اعتماد تمام و کمال داشته باشم. این مساله دیگر درخصوص این بازرس کل صدق نمی‌کند.
ترامپ اظهار کرد که نامزد خود را برای جانشینی آتکینسون "در زمانی دیگر" اعلام خواهد کرد.
در همین حال، دموکرات‌ها این اقدام ترامپ را حرکتی تلافی جویانه علیه آتکینسون برای مطرح کردن شکایت از ترامپ دانسته‌اند که به تحقیقات استیضاح علیه این رییس جمهور بر سر اقداماتش در قبال اوکراین انجامید.
آدام شف، نماینده دموکرات و رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در این خصوص گفت: تصمیم رییس جمهور برای اخراج مایکل آتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی اقدام زننده دیگر از سوی ترامپ برای از بین بردن استقلال جامعه اطلاعاتی و تلافی علیه کسانی است که جرات به خرج داده‌اند تا خطاهای ریاست جمهوری را افشا کنند.
انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار