تذکرات شفاهی نمایندگان|انتقاد از قیمت 300 هزار تومانی گوشت قرمز

نمایندگان در تذکرات شفاهی خود در جلسه علنی امروز به موضوع کمبود دارو، تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای غیررسمی و افزایش قیمت گوشت قرمز پرداختند.

به گزارش ذاکرنیوز ، نمایدگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکرات خود به موضوع ساماندهی نیروهای غیررسمی ، عملکرد برخی از مسئولان دولتی ، افزایش قیمت گوشت قرمز و همچنین کمبود دارو پرداختند که در این گزارش می‌خوانیم:

 محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: شما در زمان انتخابات مطابق اصل عدالت نسبت به جذب نیروها و چندگانگی در تنظیم قراردادهای افراد حتی در یک اتاق انتقاد کردید و این در حالی است که سازمان امور استخدامی تاکنون لایحه ای ارائه نداده است.

وی افزود: حال که مجلس براساس اصل 3 اقدام کرده و بیشترین تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان در راستای ساماندهی نیروهای غیررسمی است، چرا نماینده شما بدون ارائه هیچ پیشنهادی با اشاره به اصل 75 و بار مالی با این طرح مخالفت می کند؟ اگر نمی‌خواهند این افراد تعیین تکلیف شوند، شما باید آن را اعلام کنید.

نماینده بجنورد در مجلس ادامه داد: اگر دولت پست ها را با عدالت پر می‌کرد، این شرایط بوجود نمی آمد. هم اکنون بودجه‌هایی که به شرکت‌های واسطه داده می‌شود، بیشتر از هزینه‌های پرداختی است که نمونه‌های آن در راه و شهرسازی، شرکت‌های خصولتی، مخابرات، برق، آب، گاز و ... وجود دارد.

 علی اکبر بسطامی نماینده ایلام نیز دراین جلسه در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: ظاهرا تذکر متعدد همکاران ما تأثیری نداشته و شما وقتی برای نمایندگان قائل نشدید.

وی با بیان اینکه کمبود دارو در سراسر کشور به ویژه در استان‌های محروم داد مردم را درآورده است، افزود: کمبود دارو با سایر مایحتاج مردم فرق می‌کند، دارو نقش حیاتی در زندگی انسان‌ها داشته و بی‌توجهی شما و همکارانتان به ویژه در استان ایلام مردم را با چالش جدی مواجه کرده است.
نماینده ایلام در مجلس خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: از جنابعالی می‌خواهم با فوریت به موضوع کمبود دارو ورود کرده و به مسائل و مشکلات رسیدگی کنید تا مردم در کنار رنج بیماری، رنج عدم تأمین دارو را نداشته باشند. بارها در این خصوص تذکر داده شد اما گوش ندادید.

*سازمان برنامه و بودجه باید مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور را اجرایی کند

براساس این گزارش، علی جدی نماینده شیروان در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: زحمت های زیادی در سفرهای استانی کشیده می شود که نتیجه آن به مصوبه تبدیل شده، اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه یک تنه برای خودش تصمیم می گیرد و برخی از آنها را کنار می گذارد که این بی احترامی تلقی می شود.

وی افزود: به عنوان مثال براساس ماده 23 دانشکده کشاورزی شیروان یا آبرسانی از مرز برای شهرهای استان از سرانه ماده 23 در سفر ریاست جمهور مصوب شد، اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه آنها را کنار می گذارد، بنابراین باید دستور دهیم این مصوبات به نتیجه برسد.

نماینده شیروان در مجلس همچنین خواستار سازماندهی نیروهای انسانی در کشور شد و خاطرنشان کرد: درخواست می شود یک بار برای همیشه این افراد تعیین تکلیف شوند، زیرا اگر در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم این امر رخ ندهد، چند ده هزار نفر بلاتکلیف خواهند ماند.

*نماینده سپیدان:آقای رئیسی برخی در دولت شما باعث ناامیدی مردم می شوند

در این جلسه محسن علیزاده نماینده سپیدان نیز در تذکر خود از اقدامات خوب وزارت اقتصاد در خصوص صدور مجوز کسب و کار تقدیر کرد و گفت: از وزیر اقتصاد می خواهم فرآیند تسهیلات خرد توسط بانک ها را تسهیل کند، با وجود صدور دستور شاهد سنگ اندازی برخی بانک ها هستیم.

وی افزود: هنوز مدیران برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات سلیقه ای عمل می کنند و چندین ضامن برای وام می خواهند مگر دولت چند کارمند رسمی دارد که بتوانند ضامن همه شوند. حتی شاهد هستیم که دولت با تغییر وضعیت شرکتی ها مخالف است در حالی که نیروها به وعده دولت امید بسته اند.

نماینده سپیدان در مجلس گفت: آقای رئیسی توجه کنید که افرادی در دولت شما باعث ناامیدی مردم به شما نشوند، سازمان برنامه اعتبارات لازم برای ارائه تسهیلات به کشاورزان زیان دیده را تخصیص نداده و به طور متوسط با گذشت 10 ماه از سال تنها 18 درصد از اعتبارات بودجه امسال تخصیص پیدا کرده است.
علیزاده خواهان سرعت دهی در ارائه تسهیلات مسکن و کاهش قیمت نهاده های کشاورزی شد.

*انتقاد سلیمی از قیمت 300 هزار تومانی گوشت قرمز؛ قیمت ها باید به کجا برسد که وزارت جهاد پای کار بیاید

در پایان حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه هم در تذکری گفت: اهانت نشریه فرانسوی غیرقابل تحمل است، به فرانسوی ها یادآور می شوم که با استعمار و استثمار کشورهای آفریقایی چه بلایی سر این مردم آوردند. در الجزایر چه کرده اند. فرانسوی ها متهم هستند.
وی ادامه داد: امروز هم برده داری نوین را فرانسوی ها با ابزار رسانه کلید زده اند، این کشور نیازمند یک رنسانس فرهنگی است، این بی ادبی و جسارت نشان داد که تا چه اندازه از نظر فرهنگی عقب هستند،

نماینده محلات با بیان اینکه جسارت و توهین به قرآن پیامبر اعظم (ص) و مرجعیت با کدام منطق قابل توجیه است، تاکید کرد: روش های آزادی خواهی شما امروز یک امر نخ نما شده است. این چه آزادی بیان است که انسان را به بردگی گرفته اید؟ این چه آزادی خواهی است که اجازه نمی دهید شبکه پرس تی وی در شبکه های اروپایی برنامه داشته باشد؟ این چه آزادی خواهی است که اگر کسی درباره هلوکاست انتقادی داشته باشد فورا او را به محکمه می سپارید؟ این چه آزادی خواهی است که قاتلین 17 هزار نفر را به عنوان آزادی خواهی پناه می دهید و آن ها را حمایت می کنید؟ اف بر این ادعای آزادی خواهی.

عضو هیات رئیسه مجلس در بخش دیگری از تذکر خود با انتقاد از قیمت 300 هزار تومانی گوشت قرمز، گفت: قیمت گوشت باید به کجا برسد که مسئولان وزارت جهاد پای کار بیایند، باید هرچه سریع‌تر تدبیر کنید.

سلیمی با اشاره به بازار مرغ تاکید کرد: تولیدکنندگان مرغ با مشکل مواجه هستند خواهش می کنم در بازار مرغ دولت تماشاچی نباشد و به میدان بیاید.
انتهای‌ پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار