امام جمعه موقت شهرستان نائین:

تحول در نگاه نظام اسلامی به معنای تغییر نقاط ضعف به قوت است

امام جمعه موقت نائین گفت: تغییر و تحول در نگاه دشمن، تغییر نظام اسلامی، قانون اساسی، دین و فرهنگ کشور است اما نگاه نظام اسلامی به آن به معنای تغییر ضعف‌های کشور به نقاط قوت است.

به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام و المسلمین امیر شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه نائین در اولین هفته از سال جدید با اشاره به شعار سال جدید اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شعار سال مانند سالیان گذشته، به موضوع‌های اقتصادی توجه کرده و فرمودند که مشکلات و مسائل مهم در کشور بسیار است اما از همه مهم‌تر مسئله اقتصادی است.


وی ادامه داد: در کنار اهمیت مسائل فرهنگی باید توجه داشت که به شیوه‌ای فرهنگ و اقتصاد ما به یکدیگر گره خورده و دشمن از راه جنگ اقتصادی به دنبال تغییر فرهنگ مردم و کشور است و لازم است که مسئولان و مردم به شعارهای سال توجه ویژه کنند.


امام جمعه موقت شهرستان نائین با بیان اینکه تغییر و تحول در نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمن این نظام وجود دارد، گفت: تغییر و تحول در نگاه دشمن، تغییر نظام اسلامی، قانون اساسی، دین و فرهنگ کشور است اما نگاه نظام اسلامی در تغییر و تحول، تغییر ضعف‌های کشور به نقاط قوت است.


وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر به برخی نقاط قوت و ضعف را اشاره کردند که در بیان ایشان، استحکام و بنیه درونی قوی ملت یکی از مهمترین نقاط قوت جامعه اسلامی است و در این زنجیره خصومت‌هایی مانند کودتا، تحریم، فشارهای سیاسی، تهاجمات رسانه‌ای و جنگ‌های ترکیبی در چندین دهه متوجه ملت ما بوده است، توانستیم بر تمام این دشمنی‌ها فارغ شویم.


شفیعی در ادامه با اشاره به ضعف‌ها بیان کرد: وابستگی اقتصاد به نفت و دلار و کم تحرکی در تجارت خارجی از ضعف‌های کشور است که باید به افزایش صادرات توجه بسیار شود.


وی افزود: اسراف در منابع طبیعی و انرژی‌ها و زندگی‌های تجمل گرایی افراطی بعضاً باعث عدم تشکیل خانواده و ازدواج و حتی عدن ثبات و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده شده است، از عیوب ما در زندگی و در جامعه است.


شفیعی با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به ویژگی‌های ماه مهمانی خداوند پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه توبه و آمرزش است و بنا بر روایات اگر شخصی در این ماه آمرزیده نشود، پس از آن نیز آمرزیده نمی‌شود مگر اینکه روز عرفه را درک کند.


وی با بیان اینکه خداوند در این ماه درب‌های بهشت را باز و درب‌های جهنم را بسته است، ادامه داد: آنچه که انسان را به بهشت و این مغفرت الهی می‌رساند، تقوا است چرا که بهترین لباس، لباس تقوا می‌باشد.


شفیعی اضافه کرد: همزمان شدن این ماه مبارک و ایام نوروز، فرصت مناسبی است تا انسان در کنار موازین شرعی و دستورات شرعی که رعایت آنها لازم، واجب و مستحب است، به حلال و حرام خداوند نیز توجه داشته باشد به خصوص اینکه رعایت حجاب در عیددیدنی ها و توجه ویژه به قرآن کریم بسیار توصیه می‌شود زیرا این ماه، ماه نزول قرآن است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار