امام جمعه ارومیه:

تحقق شعار سال با مشارکت مردم و مسئولان رقم می خورد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با مشارکت مردم و مسئولان زمینه تحقق شعار سال باید فراهم شود.

به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه بر مشارکت مردم و مسئولان برای تحقق شعار سال، حل مشکلات اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و مدیریت مصرف تاکید کرد و افزود: طبق نام گذاری شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید، باید تلاش مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید در راستای تحقق شعار شعال رقم بخورد.


وی ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید قدران این باشیم که خداوند فرصتی دیگر برای بندگی در ماه رمضان را به بندگان خود عطا کرده است و این از فرصت نهایت استفاده را ببریم.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: حضور عظیم مردم در لحظه تحویل سال در مکان‌های مقدس به ویژه حرم امام رضا علیه‌السلام نشان از معنویت مردم و جامعه دارد.


وی به سخنان رهبری در حرم امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند و امسال نیز باید تلاش شود مشکلات اقتصادی و ضعف‌ها در این حوزه رفع شود.


دولت باید حل مشکلات اقتصادی را به مردم بسپارد


خطیب جمعه ارومیه گفت: رهبری معتقد هستند که دولت باید حل مشکلات اقتصادی را به مردم بسپارد و مسیر حرکت اقتصادی کشور از نفت و دلار جدا شود که در غیر این صورت مشکلات اقتصادی قابل حل نخواهد بود.


حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: رهبری به مسائل اقتصادی آشنا هستند و در هر شرایط به مسائل اقتصادی اظهارات کارشناسانه دارند، مسئولان باید به دنبال جذب سرمایه گذاری باشند و موانع موجود در این زمینه را رفع کنند.


وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته پیشرفت خوبی داشته اند اما این پیشرفت‌ها کافی نبود، گفت: به فرموده رهبری، نمایندگان مردم در مجلس باید به مسائل اقتصادی ورود کنند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.


امام جمعه ارومیه در ادامه اظهار کرد: رهبری عنوان کردند که با وجود تحریم‌های متعددی که وجود دارد کشور ما به سمت پیشرفت حرکت می‌کند و این امر نشان از مسیر و هدایت درست در کشور دارد.


لزوم حضور در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: استان ما شرایط بسیار منحصر به فردی دارد که در دیگر استان‌ها وجود ندارد از این رو باید در توسعه و پیشرفت از سایر استان‌ها پیشتاز باشیم و این امر بدون تلاش و اقدام مسئولان استانی میسر نمی‌شود.


وی گفت: به فرموده رهبری مردم نیز باید در استفاده از نعمت و سرمایه‌های ملی درست مصرف کردن را سرلوحه قرار دهند و از اسراف پرهیز کنند.


امام جمعه ارومیه افزود: از تجمل گرایی باید به دور باشیم و از تولید داخل حمایت کنیم تا سهمی در پیشرفت‌های تولید داخل داشته باشیم.


وی گفت: در ماه مبارک رمضان جمع خوانی قرآن کریم در مصلا و مساجد دایر است و بهتر است حضور گسترده‌ای در این محفل داشته باشیم و در رازو نیازهای گروهی شرکت مستمر داشته باشیم.


حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور مسئولان در کنار مردم در محافل معنوی مثل شرکت در نماز جمعه و جمع خوانی قرآن کریم تأثیر مثبتی دارد.


وی افزود: مسئولان دستگاه قضا در این ایام جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می‌کنند که پسندیده است اگر شرایطش را داریم در این امر خداپسندانه شرکت کنیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار