تحریم انصارالله یمن لغو شد

خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد تحریم‌های انصارالله یمن را لغو کرده است.

به گزارش ذاکرنیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) مجوزهای عمومی مربوط به مبارزه با تروریسم را لغو و آنها را از وب سایت خود حذف می کند:


مجوز عمومی (GL) که شامل تجارت رسمی دولت ایالات متحده است، مجوز عمومی 10 مربوط به "فعالیت‌های رسمی برخی از سازمان‌های بین‌المللی، مجوز عمومی 11 مربوط به "معاملات خاص در حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های غیر دولتی در یمن"، مجوز عمومی 12 درباره "معاملات مربوط به صادرات یا صادرات مجدد کالاهای کشاورزی، پزشکی، تجهیزات پزشکی، قطعات جایگزین و کامپوننت‌ها یا به روزرسانی‌های نرم افزاری "که در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ صادر شده است.


همچنین مجوز عمومی ۱۳ مربوط به معاملات مربوط انصارالله که در 6 بهمن امسال صادر شده است و سوالات متداول ۸۷۵ ، ۸۷۶ و ۸۷۷ را از وب سایت خود حذف می‌کند.


در این بیانیه آمده است: امروز ، در 28 بهمن ماه، وزارت خارجه ایالات متحده نام‌گذاری‌های انصارالله را لغو کرد که منجر به این شد که انصارالله دیگر طبق مقررات جهانی تحریم‌های تروریسم ، ۳۱ C.F.R مسدود نشود.


خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: افراد ایالات متحده برای انجام معاملات یا فعالیت‌هایی با انصارالله به مجوز اوفک نیاز ندارند به شرطی که این فعالیت‌ها شامل افراد تحریم شده یا فعالیت‌های ممنوع دیگری نباشد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار