استاندار تهران:

تبیین ابعاد مختلف مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان ضروری است

تهران- استاندار تهران گفت: تبیین ابعاد مختلف مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان ضروری است.

به گزارش ذاکرنیوز، محسن منصوری عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد لولاگر اظهار داشت: حماسه ۹ دی خنثی کننده یک فتنه صهیونیستی و آمریکایی بود که بازخوانی آن ضروری است و البته خیلی‌ها مایل به بازگویی و بازخوانی این روز ندارد.


وی ادامه داد: حماسه ۹ دی دست قدرت الهی است و خداوند متعال به برکت حرمت اهل بیت (ع) به مردم امداد رساند.


استاندار تهران با بیان اینکه ملت ایران روزهای دشواری را پشت سر گذرانده و البته در بزنگاه‌های تاریخی با حضور به موقع در صحنه سربلند میدان بودند، افزود: برای جلوگیری از بروز فتنه‌های دیگر بازخوانی فتنه ۸۸ ضروری است و جلوگیری از تحریف روایت‌های انقلاب البته بسیار راه گشا است.


منصوری سپس گفت: باید با یادآوری و بزرگداشت حماسه ۹ دی مهر تأیید به حرکت توأم با بصیرت حرکت ملت ایران زد، برخی اما با این استدلال که یادآوری این حماسه مخدوش کننده وحدت ملی است سعی در قلب واقعیت دارند.


وی در تحلیل حماسه ۹ دی سال ۸۸ عنوان کرد: در تحلیل فتنه ۸۸ یک رویکرد این است که فتنه سال ۸۸ را تنها یک رقابت انتخاباتی بدانیم که این تحلیل خطای راهبردی است و اساساً این روایت منسوخ است.


استاندار تهران ادامه داد: تحلیل دیگر این است که فتنه سال ۸۸ ماهیتی بر اندازانه و ساختار شکنانه داشت و این رویکرد مبتنی بر دیدگاهی عمیقاً مبتنی بر واقعیت است.


منصوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری مکرر تاکید دارند که ابعاد این فتنه بازخوانی شود، تصریح کرد: جنس فتنه سال ۸۸ از جنس انقلاب‌های رنگی و کودتای مخملی بود و آمریکا در این کودتاها درصدد است تا در کشورهای هدف از بازندگان انتخابات پیروز بسازد و در این انقلاب‌ها ارکان حاکمیت هدف قرار می‌گیرند.


وی بیان کرد: در حقیقت بخش اصلی جریان اصلاحات از سال‌ها قبل سعی در تئوریزه کردن سکولاریسم در مطبوعات و جراید وابسته به خود داشت و مواضع سران فتنه از سال‌های قبل آغاز شده بود و آغاز این موضع گیری ها اساساً در سال ۸۴ و در انتخابات ریاست جمهوری آن سال بود.


استاندار تهران با بیان اینکه از چند ماه قبل از آغاز انتخابات در سال ۸۸ برخی موضع گرفتند که نظام باید امانتدار رأی مردم باشد، گفت: در حقیقت با بیان این نظرات سعی در القای این مطلب داشتند که نظام در برگزاری انتخابات امانتدار رأی مردم نبوده است.


وی ایجاد کمیته صیانت از آرا در ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداها را کاملاً هدفمند و با هدف ایجاد عملیات روانی در جامعه ارزیابی کرد و ادامه داد: این فتنه کور با ورود به موقع مردم در حماسه ۹ دی ابتر ماند و همین مسجد لولاگر در متن مقابله با اغتشاشات سال ۸۸ بود.


استاندار تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت در همان موقع در سخنرانی خود بر سلامت انتخابات تاکید کردند، اما سران فتنه نظام را تهدید می‌کردند.


منصوری افزود: تلخ‌ترین حادثه‌ای که در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد اتهام زنی با شهیدسازی از طرفداران سران فتنه بود که خسارت‌های فراوانی به کشور زد و مخدوش شدن اعتبار نظام در صحنه بین المللی از مهم‌ترین این خسارات‌ها بود.


وی سپس خاطرنشان کرد: آسیب جدی که این فتنه به وحدت ملی در سال ۸۸ به نظام وارد کرد موجب طمع ورزی قدرت‌های استکباری و دشمنان ملت ایران شد.


استاندار تهران گفت: ظلمی که آن ایام به نظام و نیروهای انقلاب و شعائر دینی و عاشورا شد، هرگز فراموش نمی‌کنیم و در سال ۸۸ و حوادث عاشورا به عنوان شاهد عینی حاضر در مجلس عزاداری سیدالشهدا (ع) عرض می‌کنم که بعد از اتمام عزاداری بارانی از سنگ بر سر عزاداران مجلس امام حسین (ع) را در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران شاهد بودم.


منصوری ادامه داد: به فضل خدا و توجه اهل بیت (ع) از فتنه سال ۸۸ عبور کردیم و بساط فتنه گران اساساً با جسارت آنها به ساحت مقدس اهل بیت (ع) جمع شد.


وی تصریح کرد: البته مردم هم با حضور به موقع و حماسی در روز ۹ دی مثل همیشه که پای کار بودند بساط فتنه گران را جمع کردند و همانطور که این فتنه با خواص بی بصیرت آغاز شد با حضور خواص با بصیرتی نظیر علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی پایان یافت.


استاندار تهران ادامه داد: حماسه ۹ دی یادآور ایثارگری‌های نیروهای انقلابی است و این دقیقاً مدلی از اداره کشور است و این حماسه باشکوه تصویر توانایی مردم است، وقتی مردم در متن باشند ناممکن‌ها ممکن می‌شود و باید به مردم نقش داد و دستگاه‌های اجرایی هم خود را به ظرفیت مردمی متصل کنند چراکه بار انقلاب را مردم به دوش کشیده اند.


منصوری در ادامه با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به تبیین ویژگی‌های فردی این شهید والامقام پرداخت و گفت: هر چند دو سال است که محروم از حاج قاسم هستیم اما غم هجر و دوری ایشان آنچنان است که انگار سالیان زیادی که شهید سلیمانی را از دست داده ایم و ایام شهادت ایشان به ملت ایران بسیار سخت گذشته است.


وی بیان کرد: حاج قاسم خود را به شدت انقلابی می‌دانست و خود را فارغ از جریان‌های حزبی می‌دانست و این درسی است برای ما مسئولین است و به فرموده مقام معظم رهبری از ویژگی‌های حاج قاسم شجاعت و تدبیر توأمان بود.


استاندار تهران افزود: از ویژگی‌های دیگر حاج قاسم که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بود این است که علی رغم تسلط ایشان به مسائل نظامی حدود شرعی را رعایت می‌کرد و این مورد باید نصب العین مسئولین باشد.


منصوری با بیان اینکه تبیین ابعاد مختلف مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان امروز ضروری است، افزود: حاج قاسم خود را خادم مردم می‌دانست چه در عراق و سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریست و چه در سیل خوزستان چه زلزله این شهید بزرگوار خود را خادم ملت می‌دانست و غم مردم را می‌خورد و حریص به خدمت به مردم بود و با ناراحتی مردم ناراحت می‌شد و در سیل خوزستان شاهد بودم شبانه روزی به مردم سیل زده امداد رسانی می‌کرد و امروز به برکت خون حاج قاسم کشور در اوج امنیت است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار