تبلیغات | راهنمای کامل انواع تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین که به‌عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات مدرن نیز شناخته می‌شود، یک استراتژی بازاریابی است...

به گزارش ذاکرنیوز، که به‌عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات مدرن نیز شناخته می‌شود، یک استراتژی بازاریابی است که از اینترنت به‌عنوان کانالی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به کاربران هدف خود استفاده می‌کند. انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین در سطح اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرند که بنا بر استراتژی‌های هر سازمان یا شرکت، هرکدام از آن‌ها می‌تواند برای رشد یک کسب‌وکار بسیار مفید واقع شوند. اگر با مفهوم تبلیغات و اهمیت آن آشنا هستید، می‌توانید در این مطلب با تبلیغات آنلاین و انواع مدل‌های آن بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین که به آن تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال نیز می‌گویند، به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که از بستر اینترنت و از طریق پلتفرم‌های مختلف به مخاطبین نشان داده می‌شود.

برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که یک جمعیت‌شناسی خاص مانند یک بازه سنی خاص، جنسیت، منطقه جغرافیایی یا هدف‌گذاری پایه بر اساس داده‌های تاریخی مانند فعالیت‌های گذشته را هدف قرار دهید. تبلیغات آنلاین تعاملی هستند، به این معنی که کاربر می‌تواند از طریق اقداماتی مانند کلیک کردن و بازدید از سایت شما به یک تبلیغ پاسخ دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات آنلاین این است که به‌راحتی می‌توانید معیارها را ردیابی کنید و اثربخشی هر کمپین تبلیغاتی را اندازه‌گیری کنید. همچنین با استفاده از انبوه داده‌ها، می‌توانید نتایج را عمیقاً تجزیه‌وتحلیل کنید و زمینه‌های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید تا به‌طور مداوم تبلیغات خود را بهینه‌تر کنید.

انواع مدل‌های تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین در مدل‌ها و فرمت‌های گوناگونی ارائه می‌شوند که هرکدام از این مدل‌های تبلیغات آنلاین مزایا و معایب مختص به خودشان رادارند. بسته به شرایط، مخاطبین هدف، منطقه جغرافیایی، پلتفرم تبلیغاتی و... هرکدام از آن‌ها می‌توانند یک راه‌حل ایده آل برای رشد کسب‌وکار شما باشند.

انواع فرمت‌های تبلیغاتی عبارت‌اند از:

تبلیغات کلیکیسئوتبلیغات بنریتبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعیتبلیغات همسانتبلیغات وابستهتبلیغات ویدیوییایمیل مارکتینگ

لیست بالا از انواع فرمت‌های تبلیغات آنلاین یک لیست کامل نیست. تبلیغات آنلاین می‌تواند شامل گزینه‌های متعدد دیگری نیز باشد که حرف زدن درباره همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد.

 

تبلیغات کلیکی

یکی از مهم‌ترین مدل‌های تبلیغات آنلاین، تبلیغات کلیکی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است. در این مدل شرکت‌های متقاضی تبلیغات به موتورهای جستجو و پلتفرم‌های مرتبط دیگر درازای کلیک کاربران پول پرداخت می‌کنند. اساساً در این روش شرکت متقاضی تبلیغات، دسته‌ای از کلمات کلیدی را به موتورهای جستجو پیشنهاد می‌دهد که آن‌ها را در نتایج برتر در ازای جستجوی کاربران قرار دهد و به ازای هر کلیکی که کاربر انجام می‌دهد، کمیسیون به آن موتور جستجو تعلق می‌گیرد.

سئو

یکی دیگر از فرمت‌های تبلیغات آنلاین که مختص وب‌سایت‌ها است، بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو است. در این فرمت تبلیغات شما خدمات وب‌سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند تا در نتایج برتر قرار بگیرید. پس‌ازاینکه کاربر کلمات کلیدی حوزه شمارا جستجو کرد و موتور جستجو وب‌سایت شمارا شایسته قرار گرفتن در رتبه‌های برتر قرارداد، این اتفاق خواهد افتاد و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کاربران هدف را به سمت وب‌سایت خود جذب خواهید کرد.

سئو یک فرایند پیچیده است که در آن باید مطابق با استانداردهایی که موتور جستجو تعریف کرده است محتوا تولید کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. البته فاکتورهای بسیار زیادی برای قرار گرفتن در رتبه‌های برتر وجود دارد که بحث مفصل در این رابطه را نمی‌توان در یک مقاله خلاصه کرد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری  که به‌عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این مدل تبلیغات اینترنتی شما از قبل یک فضا در یک صفحه وب‌سایت را خریداری می‌کنید و در آن تبلیغات خود را قرار می‌دهید. این ساده‌ترین تعریف تبلیغات بنری است. هدف از تبلیغات نمایشی، قرار گرفتن در معرض بیشتر برند است و برای جذب مشتریان جدیدی که هنوز نام محصول را نشنیده‌اند، ایده آل است.

تبلیغات وابسته

تبلیغات وابسته، یا به‌ زبان عامیانه بازاریابی وابسته، به‌نوعی از تبلیغات اشاره دارد که یک وب‌سایت، تبلیغات کسب‌وکار دیگری را درازای دریافت پورسانت برای هر سرنخ کسب‌شده که به فروش واقعی تبدیل می‌شود، تبلیغ می‌کند.

تبلیغات بومی یا تبلیغات همسان

تبلیغات همسان با ظاهر وب‌سایت‌هایی که در آن قرارداد شده‌اند مطابقت دارند، این نوع تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات معمولی برجسته نمی‌شوند و کاربر اصلاً متوجه تبلیغاتی بودن محتوا در آن رسانه نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال می‌توان به نتایج جستجوی حمایت‌شده در گوگل که با بقیه نتایج مطابقت دارند یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند استوری اینستاگرام که با بقیه محتوا و استوریهای مطابقت دارد اشاره کرد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

از اینستاگرام گرفته تا Reddit، فیس‌بوک، تیک تاک و مابقی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، این ابزارها شرایط عالی را برای تبلیغات ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، با تبلیغات فیس‌بوک، می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، عنوان شغلی، مکان، علایق و حتی خریدهای گذشته انتخاب کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا با پیامی متناسب با آن‌ها به مشتریان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.

امروزه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و از آن می‌توان به‌عنوان ابزاری برای شناسایی مخاطبین هدف استفاده کرد و از طریق کانال‌های دیگر و یا مستقیماً از همان پلتفرم شبکه اجتماعی تبدیل انجام داد.

تبلیغات ویدیوی

بازاریابی ویدئویی یا تبلیغات ویدیوی به استفاده از ویدئو برای بازاریابی یا تبلیغ برند یا پیشنهادات شما در کانال‌های دیجیتال اشاره دارد. این نوع تبلیغات هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین مدل‌های تبلیغات اینترنتی به‌حساب می‌آید.

به زبان ساده، زمانی که از ویدئو برای بازاریابی برند، محصول یا خدمات خود، در کانال‌های مختلف اعم از رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و بقیه پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید شما از بازاریابی ویدیویی یا از تبلیغات ویدیویی استفاده کرده‌اید. بازاریابی ویدیویی انواع مختلفی دارد و در قالب‌های مختلفی می‌توان آن را ارائه داد.

یکی از بارزترین انواع تبلیغات ویدیویی تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام است که باهدف‌های گوناگون و با شیوه‌های مختلفی ارائه می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی است که از ایمیل به‌عنوان ابزاری برای ارسال پیام‌های تجاری و ایجاد فروش استفاده می‌کند. بازاریابی ایمیلی ستون فقرات استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک است و می‌تواند به‌سادگی برای اهداف مختلفی اعم از:

فروش محصولاتافزایش بازدیدبازگشت مشتریانایجاد روابط پایدار با مشتریان

استفاده کرد. پلتفرم‌های مختلفی برای انجام بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ وجود دارد که هرکدام از آن‌ها به‌نوبه خود می‌توانند یک ابزار مفید برای بازاریابی مبتنی بر ایمیل باشند.

نتیجه‌گیری

با منسوخ شدن شیوه‌های بازاریابی سنتی و جایگزین شدن شیوه‌های بازاریابی نوین و دیجیتال، ما محکوم‌به استفاده از آن‌ها هستیم. انواع مدل‌های تبلیغات آنلاین و دیجیتالی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها به‌نوبه خود مفید هستند و می‌توانند به رشد کسب‌وکار سازمان ما کمک کنند.

 ما در این مقاله شمارا با انواع فرمت‌های تبلیغات آشنا کردیم و به‌صورت مختصر نحوه عملکرد هرکدام را توضیح دادیم. قبل از اینکه تصمیم به استفاده از تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار خود بگیرید، با تحقیقات حرفه‌ای نزدیک‌ترین پلتفرم‌ها به مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید و روش‌های تبلیغاتی برتر آن پلتفرم را در آن‌ها امتحان کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار