تبلیغ دین با زبان هنر/ نسل جوان نیازمند هم‌زبانی است

حجت الاسلام حسن پور روحانی دهه شصتی است که با ابتکار و خلاقیت، از ابزارهای هنری برای تبلیغ دین و جذب کودکان و نوجوانان استفاده کرده است.

  دریافت 16 MB 

به گزارش ذاکرنیوز/ الهام حیدری: در سال‌های اخیر همیشه صحبت از فعالیت و حضور روحانیون و طلاب در همه عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و سیاسی و بهره گیری از روش‌های جدید در کنار تبلیغ دین و سبک زندگی سالم بوده است.


این ضرورت با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و هدف گیری نسل جوان برای دور کرد ن آنها از باورها و ارزش‌های دینی با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه هنر به منظور پاسخگویی به شبهات لازم و ضروری است لذا طی سال‌های اخیر شاهد ورود تعدادی از روحانیون و طلاب به عرصه‌های فرهنگی و به ویژه هنری هستیم.


به عقیده بسیاری حضور روحانیون و طلاب در فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند زمینه ساز ایجاد ارتباط بیشتر و نزدیک تر با نسل جوان و آشنایی با دین و ارزش‌های دینی و مصلح کردن آنها به صلاح دین برای مقابله با هر گونه تهاجم فرهنگی باشد.


حجت الاسلام «ستار حسن پور» یکی از روحانی مستقر و از جوانان خوش فکر و هنرمند شهرستان فومن است. بیش از ۲۰ سال فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری در کارنامه کاری این روحانی جوان به چشم می‌خورد. وی قبل از ورود به حوزه علمیه در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر، بازی دهندگی عروسک و صداپیشگی فعالیت داشت و با ورود به حوزه علمیه این هنر خود را کنار نگذاشته بلکه برای کودکان، نوجوانان برنامه‌های مختلفی در قالب مفاهیم دینی و ارزشی ارائه کرده است.


به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و برای بیان شیوه‌های جدید تبلیغ دین به ویژه برای نسل جوان در میان هجمه‌های مختلف دشمن گفتگویی با حجت الاسلام حسن پور که طلبه جوان دهه شصتی است، انجام شد.


تبلیغ دین با زبان هنر/ نسل جوان نیازمند هم‌زبانی است


نیازمند فرهنگ سازی با استفاده از ابزارهای خلاقانه هستیم


وی در این گفتگو با اشاره به آغاز فعالیت‌های هنری خود بعد از تحصیل در سطح دو حوزه، اظهار کرد: سال ۹۶ با حمایت و کمک اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گروه هنری تبلیغی «عمو مهربون و بچه‌های آسمونی» تأسیس شد.


حجت الاسلام حسن پور در ادامه به اجرای بیش از ۵۰۰ اجرای شاد و مناسبتی موفق در سراسر استان گیلان اشاره و اضافه کرد: این برنامه‌ها در برخی از استان‌های کشور نیز برگزار که با استقبال بسیار خوب کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها روبرو شده است.


وی با اشاره به اینکه کارهای هنری علاقمندان بسیاری دارد که همیشه با استقبال خوبی از سوی کودکان، نوجوانان و جوانان مواجه می‌شود، افزود: شادی یکی از ویژگی‌های بارز شاد زیستن و حضور پررنگ در ابعاد گوناگون زندگی است.


حجت الاسلام حسن پور با تاکید به اینکه امروزه نشاط اجتماعی و خانوادگی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود در جامعه این نشاط کمرنگ شد و نیاز به جریان سازی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب اسلام انقلاب ترویج شادی داریم.


وی با اشاره به اینکه تئاتر، عروسک گردانی، صدا پیشگی یکی از ده‌ها هنری بوده که در جامعه بشری تحقق پیدا کرده است، ادامه داد: هنر موهبت الهی و سرمایه‌ای خدادادی بوده و وظیفه ما استفاده درست و صحیح از این ارزش خدایی برای هدایت نسل آینده است.


حجت الاسلام حسن پور با بیان اینکه امروزه نیازمند تعاملات بیشتر برای رسیدن به آرمان‌های الهی و فضیلت‌های انسانی در قاب هنر هستیم، ادامه داد: یکی از وظایف روحانیت ورود به عرصه تصدی‌گری و جهت‌دهی به جامعه و هنر بوده که این از وظایف و توان روحانیت است و باید در این زمینه‌ها کار کرد.


وی با تاکید بر اینکه هیچگاه از دانش آموزان غافل نبوده و همواره جشن‌های تکلیف، قرآنی و مناسبت‌ها را در مدارس به سبک جدید و شاد اجرا کرده‌ام، افزود: عقیده بنده این است که خداوند متعال هر فردی را برای کاری آفریده و تکلیف را بر سر راه او قرار داده است.


این روحانی جوان بر ضرورت جریان سازی در حوزه تبلیغ دین و بخش‌های فرهنگی تأکید و تصریح کرد: همانطور که از غرب هالووین و ولنتاین به کوچه و پس کوچه‌ها و خانه‌هایمان و در میان جوانانمان نفوذ کرده ما نیز باید در این حوزه ورود جدی داشته و باورهای دینی و فرهنگی خود را در قالب اجرای برنامه‌های شاد و خلاقانه فرهنگ سازی کنیم.


تبلیغ دین با زبان هنر/ نسل جوان نیازمند هم‌زبانی است


برنامه ریزی برای ساخت مجموعه عروسکی با موضوع احادیث


حجت الاسلام حسن پور با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا در آینده، گفت: در نظر داریم به زودی به صورت رایگان از علاقمندان کودک و نوجوان به حوزه‌های بازیگری، صدا پیشگی و عروسک گردانی دعوت کرده و کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم.


وی همچنین با اشاره به ساخت یک مجموعه عروسکی ۳۲ قسمتی با موضوع احادیث، ادامه داد: در این مجموعه با استفاده از احادیث و بر اساس حروف الفبا تولید محتوا کرده و در فضای مجازی نشر می‌دهیم.


این روحانی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زندگی باید شادمانه باشد و شادمانه بگذرد» اشاره کرد و افزود: بر اساس این دیدگاه است که تأمین شادی برای مردم را از وظایف حکومت اسلامی می‌دانند.


حجت الاسلام حسن پور تاکید کرد: بنده معتقد هستم که مبلغان در عرصه ایجاد نشاط و شادی مردم چه خانوادگی و چه اجتماعی کمتر کار کرده و عرصه را برای دشمن باز گذاشتند.


وی با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری به این امر، افزود: یکی از برنامه‌های من این است که در عرصه تبلیغ دین با ایجاد نشاط و سرگرمی‌های مناسب در راستای عمق بخشی دینی گام بردارم.


حجت الاسلام حسن پور اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از جاذبه‌های هنری بر اساس استانداردهای دینی بتوانم در مقابله جنگ نرم دشمن نقش آفرینی باشیم و با تولید محتوای رسانه‌ای و اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برای گروه‌های هدف به این مهم دست پیدا کنیم.

منبع مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار