تبریک پیروزی/بخشنامه ای برای ممنوع الخروجی‌ها/گسترش تعاملات دیپلماتیک

آخرین خبر درباره روند مذاکرات برجامی/تبریک ها به تیم کشتی فرنگی/ بازگشایی رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ذاکرنیوز ، توضیحات سعید خطیب زاده درباره چگونگی فعالیت و تعاملات دیپلماتیک در حوزه برجام و گفت و گوی های وین در روزهای آینده در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.


سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست رسانه‌ای خود از بیشتر شدن فعالیت های و تعاملات دیپلماتیک در حوزه برجام و گفت و گوی های وین خبرداد و افزود:‌ روزهای آتی، روزهایی خواهد بود که فعالیت‌ها و تعاملات دیپلماتیک بیشتری را در حوزه برجام و گفت‌وگوهای وین شاهد خواهیم بود.


وزیر خارجه کشورمان هم در گفت وگو با شبکه المنار، به آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت و درخصوص حضور آمریکا در منطقه نیز تاکید کرد که خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه امری حتمی است و خود آنها نیز این را می‌دانند.


وی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بزرگ‌ترین شخصیت ملی در لبنان و بزرگ ترین رهبر سیاسی در منطقه است زیرا او همواره در خط مقدم مبارزات حضور داشته و بزرگ‌ترین شخصیت تامین کننده امنیت و حاکمیت برای لبنان است.


همچنین حسین امیرعبداللهیان در سفر اخیرش به مسکو در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ مواضع کشورمان را درباره روابط دوجانبه با مسکو و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کرد.


وی درباره دیدارش با سرگئی لاوروف همتای روسی‌اش گفت: گفت‌وگوی خوبی داشتیم. تمامی مسایل و موضوعاتی را که لازم بود صحبت کنیم مرور کردیم و همه پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. تایید کردیم روابط دو کشور در سطح سیاسی در سطح ممتاز است، تایید کردیم که روابط دو کشور در تراز استراتژیک قرار دارد و توافق داشتیم رهبران دو کشور اراده جدی بر تقویت و گسترش روابط دارند. در همین رابطه از یک‌دیگر انتقاد کردیم که تا کنون نتوانستیم نیت خوب رهبران را به طور کامل اجرا کنیم.


اظهارات و ادعاهای نفتالی بنت در مراسمی تحت عنوان "جولان برای پیشبرد اقتصاد و توسعه منطقه" از دیگر خبرهای پرمخاطب حوزه سیاست خارجی بود.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی علیه ایران و سوریه، گفت که بلندی های جولان متعلق به این رژیم  است. ما از نزدیک اتفاقات سوریه و ارتباط آن با ایران را دنبال می‌کنیم. ما در هرجا و هر وقت که لازم باشد، باابتکار، عمل خواهیم کرد تا یک روزی حضور ایران در سوریه پایان یابد.


این ادعاها در حالی مطرح می شود که  روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده است که علیرغم نتیجه های رسمی اعلام شده از مذاکرات راهبردی اخیر مقامات امنیتی و دفاعی آمریکا و اسرائیل در واشنگتن، دولت جو بایدن نسبت به دیدگاه اسرائیل مبنی بر اعمال فشال بیشتر بر ایران تمایلی نشان نداده است. دولت اسرائیل و  «وزارت دفاع» آن بیشتر و بیشتر از رویکرد آمریکا نسبت به مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران در حال دل سرد شدن هستند. 


در پی موفقیت ورزشکاران کشورمان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از این پهلوانان و مربی آنان تشکر کردند.


در پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است:‌ آفرین بر پهلوانان کشتی فرنگی کشور و مربی آنان که همه بویژه جوانان را شاد کردند. ان‌شاءالله موفق باشید.


امروز همچنین آئین بازگشایی رسمی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد و سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این مراسم از برگزیدگان کنکور سراسری با اهدای لوح، تجلیل کرد.


رئیس جمهور در ادامه این مراسم در واکنش به سخنان شماری از دانشجویان که در قالب یک بسته تصویری در مراسم پخش شد، اظهار داشت: با ظرفیت‌هایی که در کشور سراغ دارم به آینده درخشان ایران بسیار امیدوارم و باور دارم هیچ بن‌بستی پیش روی ما نیست؛ ما اصحاب می‌توانیم هستیم و می‌توانیم مشکلات و موانع را کنار بزنیم.


رئیس قوه قضاییه هم در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از صدور بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها در آینده نزدیک خبرداد و گفت: برخی دستگاه‌ها مثل سازمان مالیاتی و بانک‌ها هنوز بدون اطلاع رسانی مناسب افراد را ممنوع‌الخروج می‌کنند، از دادستان کل کشور و سازمان بازرسی خواست که بر روند ممنوع‌الخروجی‌ها نظارت جدی داشته باشند تا ضوابط آن رعایت شود.


بیش از دو ماه از نشستن سید ابراهیم رئیسی بر مسند ریاست دولت سیزدهم می‌گذرد. در این مدت رئیسی علاوه بر معرفی وزرا به مجلس و گرفتن رای اعتماد برای آنان، معاونین خود و روسای سازمان‌های دولتی را انتخاب کرده است. اما این معاونان و روسای سازمان‌ها از کجا آمده‌اند و خاستگاه محلی و تحصیلیشان چیست؟


همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس مجلس خواستار بررسی با اولویت لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان شدند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار