تبدیل مکتب حاج قاسم‌ به عکس ‌و ‌خاطره‌ خطایی استراتژیک است / از شخصیت فرهنگی شهید سلیمانی غفلت کرده‌ایم

فرمانده سپاه کرمان با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر نگاه و ذائقه جوانان است گفت: جنگ امروز جنگ روانی است و راهیان نور اگر عالمانه مدیریت شود انسان‌ساز است.

به گزارش ذاکرنیوز، سردار حسین معروفی صبح امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم که روزه‌داری این ماه ما نه فقط برای دوری از آتش که قرب و خشنودی خداوند را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی یکی از اساسی‌ترین حوزه‌ها در کشور است که متاسفانه گاهی از آن غفلت کرده‌ایم و فرهنگ را دستخوش حوادث سیاسی قرار داده‌ایم که خطای استراتژیک بود افزود: این خطا مربوط به دولت خاصی نیست.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با عنوان اینکه حوزه فرهنگ و تبلیغ را با هم یکی کرده‌ایم و باید بدانیم که هر کاری که نگاه‌ها را تغییر دهد کار فرهنگی است گفت: امام(ره) با تغییر نگاه‌ها انقلاب کرد و با 13 سال کار فرهنگی توانست همه گروه‌ها و نگاه‌ها را نرم نرم عوض کرده و انقلاب را به ثمر برساند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه حاکمیتی است و نگاه به این حوزه هم باید حاکمیتی باشد تصریح کرد: اگر نگاه ما به فرهنگ حاکمیتی باشد دستخوش حوادث قرار نمی‌گیرد.

فرمانده سپاه کرمان: راهیان نور حاج قاسم با کمک آموزش و پرورش کرمان راه‌اندازی می‌شودفرمانده سپاه کرمان: سپاه برای محافظت همیشگی جنوب کرمان در برابر سیل با تمام توان در کنار دولت در استان استفرمانده سپاه کرمان: همراهی مسئولان از هرز رفتن توان در مجموعه نظام جلوگیری می‌کند

سردار معروفی با ابراز اینکه بخشی از کار ما فرهنگ‌سازی و بخش عمده آن گفتمان‌سازی است ادامه داد: جنگ امروز جنگ فرهنگی، رسانه، عملیات روانی و جنگ سایبری است.

وی با بیان اینکه امروز باید مکتب حاج قاسم در کشور به طور جدی مورد توجه قرار گیرد افزود: نباید اجازه داد مکتب حاج قاسم تفسیر به عکس شده و به خاطره تبدیل شود که این خطای استراتژیک است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم همگام با گام دوم انقلاب است گفت: بزرگ‌ترین غفلتی که از حاج قاسم شد در حوزه فرهنگی بود چرا که حاج قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی بود و کمتر به این جنبه شخصیتی حاج قاسم پرداخته شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم نگاه مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان و غزه را نسبت به اسلام ناب و انقلاب اسلامی عوض کرد گفت: این گونه بود که حاج قاسم توانست در جهان اسلام شبکه‌سازی کرده و غده سرطانی داعش را نابود کند.

سردار معروفی با عنوان اینکه حاج قاسم بزرگ‌ترین شخصیت تقریب مذاهب جهان اسلام است ادامه داد: در سرزمین غزه که حتی یک شیعه ندارد بزرگ‌ترین شخصیت این سرزمین به تشییع جنازه حاج قاسم آمده و شهید سلیمانی را شهید قدس می‌داند.

وی با بیان اینکه نباید از حاج قاسم تفسیر غلط داشته باشیم و نباید شهید سلیمانی را دست نیافتنی جلوه دهیم گفت: شهید سلیمانی را باید یک الگو معرفی کنیم و اینکه همه ما می‌توانیم سلیمانی شویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با عنوان اینکه یکی از وظایف و کارکردهای سپاه در حوزه فرهنگی است افزود: اصل ماموریت ما حفظ و ترویج دستاوردهای انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید کانونی برای مکتب حاج قاسم داشته باشیم گفت: راه‌اندازی راهیان نور حاج قاسم را در کرمان دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم راهیان نور اگر عالمانه مدیریت شود انسان‌ساز است.

سردار معروفی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های راه‌اندازی راهیان نور در کرمان فراهم شود افزود: موزه حاج قاسم بسیار اثرگذار بوده و باید در کرمان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر نگاه و ذائقه جوانان ماست گفت: دشمن به دنبال آن است تا ذهن جونان ما را تصرف کرده و بر شجاعت آنها تسلط پیدا کند و از این رو کار فرهنگی بسیار اهمیت دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار