تاکید رئیس جمهور عراق بر مبارزه با تروریسم و مقابله با فتنه‌گری

بغداد – ایرنا- رئیس جمهوری عراق امروز (دوشنبه) بر لزوم ادامه مبارزه با تروریسم و مقابله با فتنه انگیزی طایفه‌ای در این کشور تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه دفتر«برهم صالح» رئیس جمهور عراق آماده است: برهم صالح امروز در جریان دیدار «شیخ ستار جلو حلو» رئیس طائفه صابعین مندائیین و هیات همراهش با وی بر ضرورت تحکیم حاکمیت قانون و تقویت بافت اجتماعی و حفاظت از امنیت شهروندان در عراق تاکید کرد.
وی افزود: هدف حملات تروریستی اخیر در عراق تلاش برای برهم زدن ثبات و ضربه زدن به همزیستی مسالمت آمیز است و این حملات تاکید می کند که نیاز به ادامه جنگ علیه تروریسم و بستن راه به روی تلاش ها برای فتنه انگیزی و کشمکش های طائفه ای وجود دارد.


شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق  با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.
وقوع این انفجارها با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
شنبه شب نیز عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی از این نیروها شدند.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.
اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار