تامین میوه شب‌ عید استان‌های جنوبی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس

تامین میوه شب عید جنوب کشور و راه‌اندازی 2 باجه مالی در کاکان و سی‌سخت 2 مصوبه مهم نشست مقامات ارشد کشاورزی با مدیران اتحادیه باغبانی و صندوق تعاون روستایی ایرانیان بوده است.

به گزارش ذاکرنیوز ، کمال یداللهی مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران عصر امروزدر نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تامین بخشی از میوه شب عید کشور از تولیدات این استان نهایی شده است.

وی عنوان کرد: با رایزنی‌های متولیان کشاورزی این استان، مقرر شد که میوه مورد نیاز برای شب عید در جنوب کشور از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین شود.

یداللهی با بیان اینکه سیب درجه 3 یا همان سیب پادرختی نیز برای مصارف صنعتی از سوی اتحادیه باغداران ایران خریداری می‌شود، تصریح کرد: این نشست برای برنامه‌ریزی خرید میوه شب عید و سیب صنعتی است که تعاون روستایی این استان با حمایت مدیر ارشد سازمان جهاد کشاورزی پای کار است و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم با توجه به کیفیت بالای لیموترش تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد، درخواست خرید توافقی مسئولان این استان را عملیاتی کنیم و این محصول نیز از کشاورزان خریداری شود.

یداللهی یادآور شد: جای جشنواره‌ محصولات کشاورزی در این استان خالی است و اتحادیه سراسری باغبانی ایران در برگزاری جشنواره‌های سیب و انگور و دیگر محصولات باکیفیت این استان مشارکت می‌کند. 

در ادامه این نشست، مدیر منطقه 3 صندوق تعاون روستایی ایرانیان از احداث و راه‌انداری دو باجه صندوق تعاون روستایی ایرانیان در 2 منطقه کشاورزی کاکان و سی‌سخت خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دو باجه، کشاورزان و باغداران در کاکان و سی‌سخت برای امور دریافت و پرداخت فروش محصولات خود نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند.

مهدی روستا افزود: مبلغ 15 میلیارد ریال به مدت 15 روز به مباشرین خرید و توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار با معرفی تعاون روستایی به عنوان تسهیلات از سوی این صندوق پرداخت می‌شود. 

 در ابتدای این نشست، علی‌بخش شجاعی مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارشی از تولیدات این استان و آمادگی شبکه تعاون روستایی به ویژه اتحادیه بویراحمد و دنا برای خرید میوه شب عید و سیب درجه 3 باغداران این استان ارائه کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار