تازه‌ترین تحولات اوکراین؛ قطع برق در 6 منطقه در پی حمله روسیه

حملات هوایی گسترده روسیه به مناطقی در شرق، جنوب و غرب اوکراین باعث قطع برق در این مناطق شد و در پایتخت از مردم خواسته شد در ایستگاه مترو پناه بگیرند.

 به گزارش ذاکرنیوز ، رسانه‌های بین‌المللی از قطع گسترده برق در مناطق مختلف اوکراین در پی حمله هوایی گسترده روسیه خبر داده‌اند. رسانه دولتی انگلیس، بی.بی.سی می‌گوید در 6 منطقه برق قطع شده است.

یکی از فرماندهان ارشد ارتش اوکراین گفت 2 موشک که از دریای سیاه شلیک شد وارد حریم هوایی مولداوی و رومانی شد. انتظار می‌رود این رویداد به تشدید تنش‌ها با روسیه منجر شود، زیرا رومانی جزو اعضای ائتلاف ناتو است.

مولداوی ادعای عبور موشک روسیه از آسمان این کشور را تأیید کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است. این کشور گفته نظارت بر اوضاع را ادامه خواهد داد.

در پی این حمله، مقام‌های اوکراین بار دیگر درخواست‌ها از کشورهای غربی برای دریافت جنگنده را از سر گرفته‌اند. «میخائیلو پودولیاک»، دستیار رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی نوشته که روسیه «شب و روز» اوکراین را هدف حمله قرار می‌دهد. او از «تردیدهای سیاسی» برای تسلیح کشورش به تجهیزات جدید انتقاد کرد.

این تحولات در شرایطی رخ داده‌اند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه در دیدار با سران اتحادیه اروپا خواستار دریافت جنگنده شد. زلنسکی در سفر چند روز پیش خود به انگلیس نیز همین تقاضا را مطرح کرد.

کشور اوکراین , جنگ اوکراین ,

 در حمله بامداد امروز جمعه، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد حدود 35 موشک اس-300 که رهگیری آنها کار آسانی نیست به سمت شهرهای خارکیف و زاپروژیا شلیک شدند. اوکراین گفته پنج راکت از انواع مختلف و 5 پهپاد را ساقط کرده است.

در کی‌یف پایتخت اوکراین نیز صدای انفجارهایی به گوش رسید که در پی آن از شهروندان درخواست شد در ایستگاه‌های مترو پناه بگیرند. خبرگزاری رویترز گزارش داده که در یک ایستگاه مترو کلاس‌های درس یک مدرسه برگزار شد.

در پایتخت و برخی از شهرهای دیگر پدافند هوایی اوکراین به مقابله با حملات هوایی روسیه پرداختند. فرماندار منطقه میکولائیف  در جنوب اوکراین گفته دست‌کم «سه موج» حمله به اوکراین انجام شده است. شرکت دولتی مسئول تأمین برق هم اعلام کرد که زیرساخت‌هایش در مناطق شرق، غرب و جنوب هدف قرار گرفته‌اند.

تنها در منطقه خارکیف برق حدود 150 هزار خانوار قطع شد. در این منطقه هفت نفر زخمی شدند. در شهر کی‌یف، طبق آنچه شهردار اعلام کرده کسی مجروح نشده است. 

  


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار