تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های قضائی دو کشور ایران و روسیه

در دیدار رئیس دیوان عالی کشور با رئیس دومای دولتی روسیه، طرفین بر تداوم رایزنی‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌های استفاده نشده در حوزه‌های قضائی و پارلمانی تاکید کردند.

به گزارش ذاکرنیوز سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی برای انجام دیدار رسمی و دوجانبه در مسکو بسر می‌برد، روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با ویچسلاو ویکتورویچ والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه ملاقات کرد.


در این دیدار رئیس دیوان عالی کشورمان با اشاره به مناسبات بالنده مسکو - تهران و رونده فزاینده همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و قضائی میان دو کشور گفت: در شرایطی که برخی کشورها با اقدامات یکجانبه غیرقانونی و فرامرزی حق حاکمیت کشورهای مستقل را مورد هجمه قرار دهند، تعمیق پیوندهای پارلمانی - قضائی میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه می‌تواند پشتوانه مردمی مناسبات راهبردی و بلند مدت دو کشور را هموار کند.


والودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز با اشاره به توسعه همه جانبه روابط ایران و روسیه و بویژه مناسبات پارلمانی خوب میان دو کشور گفت: سطح عالی مناسبات دو سویه بیانگر اراده سیاسی موجود برای برداشت گام‌های عملی در جهت ارتقای همکاری‌ها است و تعامل حوزه‌های قضائی و پارلمانی می‌تواند به تعمیق همکاری‌های جاری در حوزه‌های مقابله با فساد، تروریسم و افراط گرایی و همچنین تلاش‌های فرامنطقه‌ای برای مداخله در امور داخلی، مساعدت کند.


در این دیدار طرفین بر تداوم رایزنی‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌های استفاده نشده در حوزه‌های قضائی و پارلمانی تاکید کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار