بی‌توجهی عمدی رسانه‌ها و کاخ سفید به بزرگترین فاجعه محیط زیستی آمریکا

تمام رسانه‌ها به این حادثه پرداخته و از نظر شدت آتش سوزی آن را پوشش دادند اما نکته‌ای که در این میان کمتر به آن توجه شد و عمدا از سوی رسانه‌های جریان اصلی و کاخ سفید مورد توجه قرار نگرفت فاجعه بار بودن انفجار مواد سمی فوق برای محیط زیست است.

 به گزارش ذاکرنیوز، 10 روز قبل بر اثر خروج یک قطار باری از خط در روستای فلسطین شرقی در اوهایوی آمریکا، ساکنان منطقه تخلیه و آتش عظیمی ایجاد شد.

رسانه‌ها گزارش دادند حدود 50 واگن این قطار باربری که حامل محموله های سمی خطرناک شامل وینیل کلرید از چند ایالت دیگر بود، در این روستا از خط خارج و سپس منفجر شد و دود و آتش عظیمی منطقه را فراگرفت.

 تقریبا تمام رسانه‌ها به این حادثه پرداخته و از نظر شدت آتش سوزی آن را پوشش دادند اما به نظر می رسد نکته ای که در این میان کمتر به آن توجه شد و احتمالا عمدا از سوی رسانه های جریان اصلی ایالات متحده مورد توجه قرار نگرفت فاجعه بار بودن انفجار مواد سمی فوق برای محیط زیست است.

فعالان و حامیان محیط زیست در فضای مجازی در این باره با انتشار تصاویر سوختن و انفجار مهیب این قطار نوشتند درست مثل میلیاردها ماسکی که اقیانوس‌ها را آلوده می‌کند، این فاجعه زیست محیطی به شکل قابل توجهی توسط دولت و رسانه‌های آمریکا نادیده گرفته شده است.

جیمز ملویل فعال رسانه‌ای اهل بریتانیا در صفحه توئیتر خود نوشت: کشیدن دیوار سکوت اطراف این فاجعه محیط زیستی و بهداشت عمومی قطعا شرم آور است.

وی سپس از کسانی که در اوهایو و نزدیکی محل وقوع حادثه زندگی می‌کنند خواسته اطلاعات جدید در این باره را برایش ارسال کنند و تاکید کرده: دولت و رسانه های آمریکا سعی در سرپوش گذاشتن بر این موضوع دارند اما ما می‌توانیم آن را مفصلا شرح دهیم.

دیواین نیونز نماینده سابق کنگره نیز در یک مصاحبه تلویزیونی پته بوتیجج وزیر حمل و نقل ایالات متحده را هدف انتقاد خود قرار داده و گفت: این واقعا نگران کننده است.

یک کاربر دیگر فضای مجازی با اشاره به بی توجهی عمدی به حادثه واژگونی قطار حامل مواد سمی نوشت این فاجعه زیست محیطی بزرگ ممکن است میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد.

ملویل در این باره نوشت: و هنوز دولت آمریکا و بخش‌های زیادی از رسانه‌ها در حال بی توجهی عمدی به آنچه در اوهایو در حال وقوع است، هستند.

وی سپس به ویدئوی یک کاربر اهل اوهایو اشاره کرده که 10 مایل دورتر از منطقه وقوع حادثه زندگی می‌کند اما تمام پرندگان خانگی او به دلیل اثرات سمی حادثه قطار ناگهان تلف شدند.

 کاربر دیگر اهل اوهایو با پست کردن ویدئویی که در آن خودروهای مخصوص در حال حمل ماهی‌های تلف شده در نزدیکی فلسطین شرقی هستند، نوشت: این خودروها از شرکت «اینوایرو ساینس» هستند که کارش ارائه راه‌حل‌های فوری برای چالش‌های محیط زیستی است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار