رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

بیمارستان ۹۶ تختخوابی در دهلران احداث می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه بیمارستان ۹۶ تختخوابی در دهلران احداث می شود، گفت: توسعه زیرساخت های درمانی در دهلران جزو اولویت های این دانشگاه است.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار مهرف محمد کریمیان عصر پنجشنبه در سفر به شهرستان دهلران اظهار کرد: طبق رایزنی‌های به عمل آمده، قرار است به واسطه نزدیکی بیمارستان شهدای دهلران به چشمه گوگرد و خرابی و فرسودگی تجهیزات درمانی آن، یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی جایگزین این بیمارستان شود.


وی افزود: این طرح مورد موافقت قرار گرفته و اقدامات مربوط به مسائل تفاهمنامه‌ای آن توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام و وزارتخانه‌های بهداشت و نفت در حال انجام است و این تفاهمنامه به زودی امضا خواهد شد و مقدمات احداث آن آغاز می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: همچنین با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان وزارت بهداشت، دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان شهدای دهلران نیز از سوی این وزارتخانه تامین شد اما به دلیل شرایط بیمارستان و نزدیکی آن به چشمه گوگرد، تمام زیرساخت‌ها و تاسیسات لوله‌ای آن دچار پوسیدگی شده بود که مجبور شدیم این تاسیسات را به طور کامل تعویض کنیم.


کریمیان افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان دهلران استقرار دستگاه سی تی اسکن بوده که با توجه به خرابی‌ها و تعمیرات بسیار زیاد دستگاه سی تی اسکن قبلی، دیگر این دستگاه قابل استفاده نیست و پیگیری‌های بسیار زیادی در سطح وزارتخانه صورت گرفت تا بالاخره یک دستگاه سی تی اسکن برای استقرار در بیمارستان شهدای دهلران در نظر گرفته شد که خرداد ماه سال جاری تحویل شهرستان شده است.


وی عنوان کرد: با توجه به نکات فنی که مورد نظر شرکت نصاب این دستگاه در بیمارستان، نیاز بود که زیرساخت‌های این دستگاه برای استقرار در محل فراهم شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: لذا مجبور شدیم تا ۴۵ روز انتظارات شرکت نصاب را از جمله بتن تحتانی دستگاه سی تی اسکن و تاسیسات برقی مربوطه را برآورده کنیم که خوشبختانه پس از انجام این مراحل دستگاه در مدار خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار